Avatar billede the_fox Nybegynder
20. januar 2009 - 16:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SNTP Timeserver

Hej eksperter!

Jeg søger lidt hjælp til at lave en simpel SNTP-server, der skal køre på et netværk uden adgang til Internettet.
Jeg har fundet et hav af eksempler på SNTP-klienter men desværre ingen brugbare eksempler på en server. :(

Dog har jeg fundet dette VB.NET-eksempel, men vil meget gerne have det i C#. http://secure.codeproject.com/KB/IP/VB_SNTPServer.aspx

Alle forslag er velkomne!

Mvh Ole
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2009 - 19:15 #1
Har du proevet et konverterings tool ?

Online er der f.eks. http://www.developerfusion.com/tools/convert/vb-to-csharp/
Avatar billede the_fox Nybegynder
20. januar 2009 - 20:50 #2
aaaaa
Avatar billede the_fox Nybegynder
20. januar 2009 - 20:55 #3
Hmm min explorer gik lige amok..

Det er da egentlig smart, men der er godt nok også nogle manuelle tilrettelser :)

Jeg har nu konverteret det meste, men disse to linier driller godt nok :(

TimeSpan ts = DateTime.Now - new DateTime(1900, 1, 1);
string tsHex = Conversion.Hex(ts.TotalSeconds);

Eller dvs. det er kun den nederste. Vil du give en hånd?

Mvh Ole
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2009 - 21:15 #4
Hvad er problemet medÆ

string tsHex = Conversion.Hex(ts.TotalSeconds);

?

Maaske:

string tsHex = Conversion.Hex((int)ts.TotalSeconds);
Avatar billede the_fox Nybegynder
20. januar 2009 - 21:48 #5
Ahaa.. kan det passe at Conversion ikke findes i C#, det hjalp i hvertfald da til tilføjede en ref til VB.

Mange tak for hjælpen!!

Ligger du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2009 - 01:56 #6
Det kan godt tænkes. Jeg kender ikke klassen.

Og svar.