Avatar billede tvh33 Nybegynder
20. januar 2009 - 16:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

gif-billede som JLabel icon

Hej eksperter..

Vil gerne vide om der findes en nem løsning på at få lagt et gif-billede, eller lign., ind som et JLabels ikon.

F.eks. hvis man ville lave et pacman-spil og man valgte at bruge et JLabel til at være selve pacman'en. Så ville jeg gerne kunne bruge et gif-billede som et ikon, i stedet for bare en farvet firkant.

Har prøvet på forskellige måder, som jeg har fundet på nettet, men det synes ikke at virke:/ i hvert fald ikke i NetBeans (som er det program jeg arbejder i).
Avatar billede _carsten Nybegynder
20. januar 2009 - 16:24 #1
Din_Label.setIcon(new javax.swing.ImageIcon(getClass().getResource("/Din_Package/Dit_Billede.jpg")));
Avatar billede _carsten Nybegynder
20. januar 2009 - 16:25 #2
Virker også i NetBeans
Avatar billede tvh33 Nybegynder
20. januar 2009 - 16:38 #3
Tusind tak, virker fint:)

Er der en måde hvorpå kan kan resize billedet afhængig af Label'ets størrelse?
Avatar billede _carsten Nybegynder
20. januar 2009 - 16:59 #4
Ja

import java.awt.Image;
import java.awt.Toolkit;
import javax.swing.ImageIcon;

        Toolkit kit = Toolkit.getDefaultToolkit();
        Image img = kit.createImage(getClass().getResource("/Din_Package/Dit_Billede.jpg")));

        Din_Label.setIcon(new ImageIcon(img.getScaledInstance(DIN_WIDTH, DIN_HEIGHT,Image.SCALE_SMOOTH)));
Avatar billede _carsten Nybegynder
20. januar 2009 - 17:50 #5
Og et svar
Avatar billede tvh33 Nybegynder
20. januar 2009 - 18:56 #6
tusind tak.