Avatar billede hvinther Nybegynder
02. juli 2001 - 08:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Border på JScrollPane

Hej jeg har en JScrollPane hvor jeg ger vil have lave
.setBorder(null); men tilsyneladende kan det ikke lade sig gøre.
Hvordan klarer man den????
Avatar billede logical Nybegynder
02. juli 2001 - 08:37 #1
Jo, det går fint, men en JScrollPane har default null som border.

Der er to borders for en JScrollPane
Border (setBorder(Border) metoden) som omgiver hele scrollpanel inkl. bars.
ViewPortBorder (setViewPortBorder(Border)) som kun sætter border omkring det indholsmæssige vindue.

Hvis du vil fjerne horizontal og vertical scrollbar, så angives dette med scrollbar policies, enten via konstruktøren
JScrollPane(Component, int vScrollPolicies, int hScrollPolicies)
eller via
setHorizontalScrollBarPolicy(int)
setVerticalScrollBarPolicy(int)

Blandt mulighederne for argumenter er der:
JScrollPane.VERTICAL_SCROLLBAR_AS_NEEDED
JScrollPane.VERTICAL_SCROLLBAR_NEVER
JScrollPane.VERTICAL_SCROLLBAR_ALWAYS

og ditto for horizontalt.
Avatar billede hvinther Nybegynder
02. juli 2001 - 08:50 #2
Jeg har styr på mine scrollbars, og på viewPortBorder, men jeg kan altså ikke slippe af med en border på selve JScrollPane. Der er en kant uden om det hele, som helst ikke skal være der.
Avatar billede logical Nybegynder
02. juli 2001 - 09:27 #3
Jeg bliver jo nød til at starte et sted :-)

Default for JScrollPane er null, men den har en liggende i UI til defaults,

UIManager.get(\"ScrollPane.border\");

Som bruges hvis anden ikke bliver sat.

Prøv derfor at sige:

pane.setBorder(BorderFactory.createEmptyBorder());

eller

UIManager.put(\"ScrollPane.border\", BorderFactory.createEmptyBorder());

Hvis du skal bruge det som default.
Avatar billede hvinther Nybegynder
02. juli 2001 - 09:32 #4
Det var lige det der sku t du! Tak for hjælpen.