Avatar billede wondergirl Nybegynder
02. juli 2001 - 07:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Enter på knap i stedet for klik

Hejsa, jeg vil gerne vide, hvordan man kan få en knap (grafikstykke) til at gøre det samme ved Enter, som ved klik? Er der nogen der ved det?
Avatar billede wondergirl Nybegynder
02. juli 2001 - 07:27 #1
Måske en forkert kategori...
:-/
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
02. juli 2001 - 07:40 #2
Kan du ikke lige omformulere dit spm ?
Avatar billede wondergirl Nybegynder
02. juli 2001 - 07:57 #3
Jeg har en loginfunktion, hvor der er 2 knapper. Man skriver brugernavnet og pasword ind og trykker på \"Login\" eller \"Opret ny\". På nuværende tidspunkt, kan man kun klikke på knappen \"Login\", jeg vil gerne have det sådan, at man bare skal trykke ENTER, når bruger+kode er skrevet ind. Hvordan gør man det?
Avatar billede elisabeth Nybegynder
02. juli 2001 - 08:48 #4
ØH! Jamen det kan man da også med mindre du har programmeret det anderledes.
mvh Elisabeth
Avatar billede wondergirl Nybegynder
02. juli 2001 - 08:54 #5
Hvordan?
Avatar billede elisabeth Nybegynder
02. juli 2001 - 09:28 #6
Man trykker på tabulator knappen til knappen er aktiv og trykker på enter. Dette er gældende i alle windowbaserede programmer.
mvh Elisabeth
Avatar billede wondergirl Nybegynder
02. juli 2001 - 09:30 #7
Nope, andre login\'s har det sådan, at når man har indtastet det sidste, så trykker man bare på enter, så er man logget ind. Det lyder ikke som om du ved hvad du snakker om.
Avatar billede maude Nybegynder
02. juli 2001 - 09:31 #8
Sker kun automatisk når <input type=\"submit\" value=....................> bruger du <INPUT type=\"button\" value=.............> virker det ikke og skal kodes i f.eks. JavaScript.
Avatar billede wondergirl Nybegynder
02. juli 2001 - 09:46 #9
maude: Ahaaaaa, Javascript...okay. Tak!
Avatar billede wondergirl Nybegynder
02. juli 2001 - 09:51 #10
maude: Kan du evt. ligge et svar?
Avatar billede nuno Nybegynder
02. juli 2001 - 09:52 #11
<script type=\"text/javascript\">

var browserNetscape = false;
var browserIE = false;
var otherBrowser = false;

    if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) {
        if(navigator.appName == \"Netscape\") {
            browserNetscape = true;
        }

        else if (navigator.appName == \"Microsoft Internet Explorer\"){
            browserIE = true;
          }
        else {
            otherBrowser = true;
        }

    if(browserNetscape) {
        document.captureEvents(Event.KEYUP);
    }

    document.onkeyup = checkValue

    function checkValue(evt) {
        var theButtonPressed;

        if (browserNetscape) {
            theButtonPressed = evt.which;
        }
        else if(browserIE) {
            theButtonPressed = window.event.keyCode;
        }
        else if(otherBrowser) {
            alert(\"Please hit the submit button to process form\");
        }

        if (theButtonPressed == 13) {
            document.DIN-FORMS-NAVN.submit();
        }

</script>

wondergirl> indsæt ovenstående kode i mellem <head>  og </head> i den fil, hvor du har din form - så kan du submitte vha. enter - virker i både ns og ie version 4+

/nuno
Avatar billede nuno Nybegynder
02. juli 2001 - 09:53 #12
det vigtige er naturligvis document.DIN-FORMS-NAVN.submit();

hvor DIN-FORMS-NAVN skal skiftes ud med formnavnet på den form du vil submitte :)
Avatar billede wondergirl Nybegynder
23. juli 2001 - 07:46 #13
Sorry, jeg har haft ferie. Men nu får du dine points.
Avatar billede nuno Nybegynder
23. juli 2001 - 10:59 #14
takser :)