Avatar billede nh92 Nybegynder
19. januar 2009 - 15:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tekst fra database udskriv i tekstarena

Hej Eksperter.

Jeg har tidligere spurgt hvordan jeg fik udskrevet noget brugerdata fra databasen, ned i nogle tekstfelter. Men der havde jeg en session.

Jeg har lavet en admin sektion, hvor jeg kan gå ind og opdatere min tekst direkte fra siden. Men jeg vil gerne have at den udskriver teksten fra databasen, i tekstfeltet, så jeg ikke skal til at skrive det hele igen, hvis der nu bare er en lille stavefejl.

Altså, mit problem ligger i at her har jeg ikke nogen session til at huske id, så jeg ved ikke lige hvad jeg skal indsætte.

Håber i forstår hvad jeg mener.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. januar 2009 - 16:11 #1
Du kan gemme id i et hidden input felt eller i adressen.

<input type="hidden" name="bruger_id" value="ID_FRA_DATABASEN">

eller
<form action="opdater.php?bruger_id=ID_FRA_DATABASEN" method="post">
Avatar billede nh92 Nybegynder
19. januar 2009 - 16:24 #2
Altså i mit tekstfelt? Mit tekstfelt ser således ud:

<h2><center>Rediger ugens tilbud</center></h2>

        <form method="POST" action="index.tilbud.php">
    </p>
    <p><h4>Skriv ugens tilbud:</h4></p>
    <p><textarea rows="5" name="tilbud" cols="20"></textarea></p>
<p><input type="Submit" value="Rediger ugens tilbud" name="Submit"></p>
    <p>&nbsp;</p>
</form>
Avatar billede majbom Novice
19. januar 2009 - 20:35 #3
jeg forstår ikke rigtig hvad det er du vil.

vil du hente noget tekst fra din db og indsætte det i et textarea?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. januar 2009 - 20:51 #4
Er det et tilbud til vil rette ?
Eller hvordan vælger du dit tilbud ?
Har du alle tilbud på en liste eller ?
Avatar billede nh92 Nybegynder
20. januar 2009 - 14:50 #5
Det er bare en tekst jeg har i min database, som udskrives helt normalt på min side, ligesom velkomster, nyheder osv. Så jeg skal bare have udskrevet min tekst fra databasen ud i mit tekstfelt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2009 - 15:00 #6
Så prøv:

<p><textarea rows="5" name="tilbud" cols="20"><?=$row['data_fra_din_tabel'];?></textarea></p>
Avatar billede nh92 Nybegynder
20. januar 2009 - 15:06 #7
Der bliver stadig ikke udskrevet noget tekst fra min database.
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2009 - 15:19 #8
Har du forbundet til databasen ovenover ?
Avatar billede nh92 Nybegynder
20. januar 2009 - 15:29 #9
Ja, har lavet en include mysql.php øverst i alle mine dokumenter. Kan det påvirke noget at i min phpmyadmin, hedder både min tabel og felt tilbud?
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2009 - 15:56 #10
Nej.
Avatar billede nh92 Nybegynder
20. januar 2009 - 16:06 #11
Men den udskriver stadig ikke noget. Har du et andet forslag til hvad jeg kan gøre? Har tjekket store og små bogstaver.
Avatar billede nh92 Nybegynder
20. januar 2009 - 16:08 #12
Har fået den til at virke. Lavede bare en:

    <?
$result = mysql_query("select * from tilbud order by ID DESC");
$row = mysql_fetch_array($result);
?>

Så virker det. Vil du gerne have pointene som tak for at du prøvede at hjælpe? Så smider du bare et svar.
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2009 - 16:42 #13
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2009 - 17:01 #14
Takker for point.