Avatar billede glenn007 Nybegynder
18. januar 2009 - 21:42 Der er 5 kommentarer

læse og retuner hvor sandt

hejsa, lidt teksfil søgning igen.

hvis man skal lede efter ( i en komma seperaeret tekst fil )
en forekomst af 2 tal elelr flere og det er ligegyldigt hvor på linien de stå bare de er der... hvordan kan man mon gøre sådan en søgning.

hvis min fil ser lådes ud

10,89,67,45,45,33,87,66,henrik

jeg prøver at trække navnet henrik ud på den linie der indholder disse angive tal
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 21:57 #1
åben filen i en StreamReader
læs en linie ind ad gangen
test om tallene er der
træk det relevante ud af linien hvis de er der
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 21:58 #2
du kan splitte linien op med:
  line.Split(' ')

måske var det også muligt at bruge regex
Avatar billede glenn007 Nybegynder
19. januar 2009 - 10:20 #3
mange tak, skulle vist bare sparkes i retning..

har lavet en strweam reader og  splitter efter hvert komma og spør om min forerkomst ligger der.. og det virker... men er der egenligt noget der hedder OR i c# so i asp

jeg mener bare  at når man laver en database forespørghelse i asp til en sql database så kan man

  if ((a2 = "100") or (a3 = "100)) then

men OR syntaksen findes tilsynladende slet ikke i c#  det virker underligt... elelr kalder man det noget andet
Avatar billede micc Nybegynder
19. januar 2009 - 10:38 #4
I C# skrives OR som:

if (condition1 || condition2)
{
  //kode
}
og AND skrives som:

if (condition1 && condition2)
{
  //kode
}
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2009 - 17:01 #5
Normalt bruger man:

if((a2 == "100") || (a3 == "100"))

man kan også bruge:

if((a2 == "100") | (a3 == "100"))

forskellen er at det sidste udtryk altid vil blive evalueret i det sidste tilfælde. Det
gør så ingen forskel her - det betyder kun noget hvis testet har side effects f.eks.
i form af kald som ændrer state. Jeg kan ikke umiddelbart huske at jeg nogen sinde
har haft brug for | i denne sammenhæng (med bool udtryk).

Jeg nævner det fordi VBS OR ikke shortcircuiter.