Avatar billede jones Nybegynder
18. januar 2009 - 20:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Finde forskelle

Hej

Jeg har lidt problemer med et sql kald som jeg håber i kan hjælpe med eller give et hint til hvordan jeg får lavet.

Jeg har en database over nogle film som jeg og min bror har jeg kunne godt tænke mig at få af vide hvilke film som vi har til forskel.

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `film` (
  `id` int(11) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `filmnavn` varchar(200) NOT NULL,
  `kvalitet` varchar(5) NOT NULL,
  `bruger` varchar(20) NOT NULL,
  `imdb` varchar(50) NOT NULL,
  `frontcover` varchar(200) NOT NULL,
  `kilde` varchar(50) NOT NULL,
  `date` varchar(25) NOT NULL,
  PRIMARY KEY (`id`)
)
Data eksempel:
(244, 'Morten og Peter - Det komplette gak gak', 'dvd', 'Jens', ' ', 'front241.jpg', 'disc', '2009-01-17 11:14:57')

(245, 'Morten og Peter - Det komplette gak gak', 'dvd', 'Jakob', ' ', 'front241.jpg', 'tv', '2009-01-17 11:14:51'),
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 20:29 #1
et forslag:

SELECT * FROM film f1 WHERE bruger=X AND NOT EXISTS (SELECT * FROM film f2 WHERE f2.filmnavn=f1.filmnavn AND f2.bruger=Y)
UNION
SELECT * FROM film f1 WHERE bruger=Y AND NOT EXISTS (SELECT * FROM film f2 WHERE f2.filmnavn=f1.filmnavn AND f2.bruger=X)
Avatar billede jones Nybegynder
18. januar 2009 - 20:42 #2
Lige i skabet, mange tak.

Lægger du et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 20:48 #3
kommer her