Avatar billede hnto Nybegynder
18. januar 2009 - 18:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

find first and then replace

Hejsa.
Jeg har i Access 2003 en kolonne i en tabel1 hvor der står en forskellig text i hvert felt.

feks:
Bla bla>bli bla>eksempelbla bla
Bla bli>testbli bla>eksempelbla bla
Bla bla>bli bla>eksempelbla

ens for posterne er at der er 1-2 >-tegn.
Jeg vil gerne have et lille script der fra venstre finder det første > og erstatter dette med @@. Det er kun det første der må erstattes.

Hurtig hjælp ønskes da det er en krig siden jeg sidst har rodet i Access :-)
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2009 - 18:33 #1
Er der sltid det samme antal tegn til venstre for >
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 18:43 #2
REplace("aaaaa>>", ">", "@@",1,1)
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 18:45 #3
So you need toput this in an update query

UPDATE SomeTabe SET SomeField = REplace(SomeField, ">", "@@",1,1)
Avatar billede hnto Nybegynder
18. januar 2009 - 18:54 #4
det er ikke samme antal karakterer forud for et > tegn. Ellers ville jeg kunne have brugt MID funktionen :-)

Måske var det også det du tænkte på.
Avatar billede hnto Nybegynder
18. januar 2009 - 18:58 #5
den siger invalid syntax til REplace([Productdata]![niv4], ">", "@@",1,1)
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2009 - 19:00 #6
Ja - Men når terry kommer ind over, blander jeg mif udenom :o)
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 19:09 #7
den siger invalid syntax til REplace([Productdata]![niv4], ">", "@@",1,1)

Not 100% sure if replace exists in 2003

In debug window (CTRL+G)

try entering

?REplace("aaaaa>>", ">", "@@",1,1)

and you may need to replace , with ;
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2009 - 19:14 #8
UPDATE TABELNAVN SET DIT FELT = REplace([DIT FELT], ">", "@@",1,1)
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2009 - 19:32 #9
Well the Replace fnction should work in Access 2003 so cant be sure what the problme is.

If you neter the SQL in SQL view then use , as the parameter seperator, but if you are in design view then I would think you would need to use ; in place of ,
Avatar billede hnto Nybegynder
18. januar 2009 - 19:54 #10
har i mellemtiden lavet det manuelt, men kigger på din løsning senere...
Avatar billede terry Ekspert
19. januar 2009 - 08:32 #11
I dont understand why you cant get Replace to work and it should alos be faster than your own code.

Thansk for the points.
Avatar billede terry Ekspert
19. januar 2009 - 08:33 #12
You coul dalos just try putting the replace in the function I susspect you have made.