Avatar billede ssundsdal Nybegynder
18. januar 2009 - 15:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lave en repair på windows xp pro med en windows home disk?

Hej.

Er kommet i denne uheldige situation at pc'en genstarter hver gang den spørger om pc'en skal starte i normal eller fejlsikret tilstand.
Kan så ikke finde min windows pro Disk, men har dog en Windows Home disk liggende. Mit spørgsmål er så om jeg kan bruge denne skive til at boote op og lave en repair (hvor den smider en installation ind på pcen igen uden jeg mister noget date).?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 15:32 #1
Nej det kan du ikke. Men der er forskellige ting du kan gøre.
Prøv f.eks. at gå ind under tilbehør i kommandopromten og skriv
chkdsk /r /f og genstart. Læg mærke til mellemrummet ved /
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 15:35 #2
Hvis du slet ikke kan komme i windows gør du såda på den CD du har.
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Nu kan du så skrive, og skriver chkdsk /p /r  læg mærke til mellemrummet ved
skråstregen. Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
18. januar 2009 - 15:42 #3
Det er faktisk det jeg er igang med nu så må se om det hjælper :)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 15:57 #4
Hvis du alligevel gerne vil lave en "Repair" så må du låne en XP pro af en eller
anden. Når bare den har samme - eller ingen - servicepack. Får du har vel nøglen?
Ellers kan du finde den med "Keyfinder" http://magicaljellybean.com/
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 15:59 #5
Rettelse får = for.
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
18. januar 2009 - 16:03 #6
Jo nøglen har jeg.
Men har mens jeg oprettet tråden lavet en chkdsk /r og den er så blevet færdig og det hjalp. Så det er jo bare dejligt.

Men smid et svar så får du point da du havde samme løsning :)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 16:28 #7
Gerne, men mere fordi mit svar på dit indledende spørgsmål var rigtigt.
Til lykke med løsningen:)