Avatar billede cdull Nybegynder
15. januar 2009 - 18:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug af tilte, og root

Hej Folkens.

Når man skal tilgå filer i sit projekt i f.eks images folderen, eller andre foldere i root hvordan skal de så tilgås korrekt ?

Hvornår bruger man /images/img.jpg og hvornår bruges ~/images/img.jpg
Dette gælder for både front end (aspx) og code behind(cs)

Kan nogen være flink at forklare mig den korrekte måde at tilgå root på.

Mange tak.
Avatar billede websmith Nybegynder
15. januar 2009 - 20:14 #1
Jeg ville altid bruge ~/images/img.jpg.

Når du gør det, så sørger asp.net for at oversætte ~ med applikationens root, dvs. hvis du nu har en applikation liggende på http://www.server.dk men er nødt til at flytte den til http://www.server.dk/gammel/ - så skal du ikke lave om.

Hvis du havde brugt /images/img.jpg så skulle du have været igennem alle referencer og ændre dem. Derfor - brug altid relative referencer hvis det er muligt, og det er det som regel altid. :)
Avatar billede cdull Nybegynder
15. januar 2009 - 20:25 #2
Tak for svaret.

Når jeg prøver at inkludere et stylesheet på den måde fungerer det ikke.
Avatar billede websmith Nybegynder
15. januar 2009 - 20:38 #3
du mener hvis du tilføjer det i din aspx side?

Prøv at tilføje runat="server" på din

<link id="stMainLayout" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" runat="server" href="~/stylesheets/mainlayout.css"/>

Husk at du så skal give det en id attribut også.
Avatar billede cdull Nybegynder
16. januar 2009 - 10:23 #4
Det virker ikke.
<link rel="stylesheet" href="~/Design/Css/style.css" type="text/css" media="screen" id="masterCSS" runat="server" />

Det er hvad jeg bruger i min masterpage. Det er underligt.
Avatar billede cdull Nybegynder
21. januar 2009 - 17:12 #5
anyone?
Avatar billede cdull Nybegynder
05. oktober 2010 - 11:33 #6
Jeg endte med at bruge /Design......

Point til websmith for en god forklaring.