Avatar billede tf-uno Nybegynder
15. januar 2009 - 17:37 Der er 5 kommentarer

Shutdown script som først tjekker om program køre

Hej eksperten

Har bruge for et script/bats job som kan lave en shutdown. Men kun hvis et givent program ikke køre.
Køre programmet, skal den bare "hoppe" over, og ikke lave nogle lukning.
(Altså den tjecker først om programmet køre, gør den ikke det. køre den scriptet og lukker pc'en. Men køre programmet, lukker den ikke.)
Noget der kan lade sig gøre..?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
15. januar 2009 - 23:15 #1
Du kan bruge noget i stil med dette:
@echo off
tasklist | findstr /i program.exe >nul 2>&1
if errorlevel 1 shutdown

Først checkes om programmet program.exe kører, hvis ikke køres kommandoen shutdown.

Jeg har checket det på Vista, det skal måske ændres lidt hvis det skal køres på andre windows versioner.
Avatar billede tf-uno Nybegynder
16. januar 2009 - 08:21 #2
Tak for svaret bertelbrander, lyder meget fornuftigt det du skriver.

Spørg nok dumt. Men hvilken slags script skal det køres i...?
Har prøvet i .bat, samt .wsf dog uden held.
Det skal lige siges det er på en XP maskine jeg prøver.
Avatar billede tf-uno Nybegynder
16. januar 2009 - 11:14 #3
Var hvis lidt for hurtig ude bertelbrander. Åbenbart den maskine jeg testede det på der fuckede lidt.
Ser ud til at virke fint. :)
Takker og bukker. Hvis du lige smider et svar, så du kan få dine velfortjente point.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
16. januar 2009 - 19:28 #4
Jeg samler ikke på point
Avatar billede tf-uno Nybegynder
16. januar 2009 - 22:42 #5
Okey..!
Men du kan vel ligeså godt tage dem, nu det er dine ;)

Siger hvertfald mange tak for hjælpen.