Avatar billede system_slayer Nybegynder
15. januar 2009 - 16:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bruge to tabeller i samme connection

Hejsa.

Jeg vil gerne kunne lave så jeg har mulighed for at bruge to tabeller i samme connection.

Det jeg skal lave er så man registrere en bestemt person i en database og hvis det er den person der åbner siden kommer der et bestemt indhold efter hvor personens computer er placeret.

Altså hvis ip1 åbner siden, skal den kigge i en tabel og se om ip'en er der og hvor ipen er placeret.

Når dette er gjort skal den vise indholdet af en anden table der er "zoneopdelt".

så er en ip i databasen sat til zone 2 kommer indholdet fra den anden tabels kategori=2 felt.

Hvis en person i tabel 1 er oprettet som følgende:

navn: Person1
ip: ip1
zone: 3

her vil jeg gerne have at

$ip = getenv("REMOTE_ADDR");
$tbl_name="personer";
$sql="SELECT * FROM $tbl_name WHERE ip='$ip'";
$result=mysql_query($sql);
$rows=mysql_fetch_array($result);
$zone = $rows['zone'];

i det ovenstående prøver jeg at finde ud af hvilken zobe ip'en er i.
nu skal jeg så ha vist indholdet af zone 3

$tbl_name2="indhold";
$sql2="SELECT * FROM $tbl_name2 WHERE kategori='$zone'";
$result2=mysql_query($sql2);
$rows2=mysql_fetch_array($result2);

    echo $rows2['indhold'];

Er ip'en ikke registreret skal den genre bare vise indhold af kategori=1.

Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skifter rundt mellem de 2 tabeller, så jeg først finder zonen og bagefter bruger den zone jeg nu har fundet i det næste.

Håber det kan gennemskues hvad jeg vil.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2009 - 16:57 #1
Var det ikke nemmest at lave en query med en join ?
Avatar billede system_slayer Nybegynder
15. januar 2009 - 21:12 #2
jo det ser ud til det er det jeg har brug for.. har bare ikke vidst hvad jeg skulle bruge...
Det vil jeg lige prøve og se om jeg kan få til at virke..
Avatar billede system_slayer Nybegynder
19. august 2010 - 09:25 #3
Vil lige lukke tråden, for det var et join der skulle til, selvom det er ved at være længe siden!
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2010 - 15:41 #4
Det var join men du tog selv point?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2010 - 15:41 #5
Hov du har ikke accepteret dit eget svar endnu.

Saa smider jeg lige et svar !