Avatar billede kipolaks Nybegynder
15. januar 2009 - 15:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

positionering af div tag

hej

jeg sidder og prøver mig lidt frem uden held her :)

problemet:

Jeg har en tabel med 3 kolonner (se http://www.gratisimage.dk/image-C146_496F45D4.jpg) med en iframe i den midterste. den gule box er mit div tag som er placeret i kolonne 3 og left property er sat til -200px.
mit spørgsmål er så om jeg kan lave den 3. kolonne smallere end det div tag jeg placerer i den. som det er nu bliver den 3 kolonne lige så bred som div elementet selvom jeg rykker det til venstre..

ved ikke om det er forklaret så godt men kig på billedet for at se hvordan det endelige resultat skal se ud..
Avatar billede fennec Nybegynder
15. januar 2009 - 15:40 #1
Det kan du godt. Kræver bare en ekstra div med absolute position:
<div style="position:absolute;"><div style="position:relative;width:400px;left:-200px;">Data</div></div>
Avatar billede kipolaks Nybegynder
15. januar 2009 - 16:49 #2
på den måde resizer den stadig div containeren ? hvis jeg sætter nogle size properties på virker det heller ikke.. ->

<div style="position:absolute;width:10px;"><div style="position:relative;width:400px;left:-200px;">Data</div></div>

det ser ud til at virke i det nyeste opera men ikke IE 6 0g 7
Avatar billede kipolaks Nybegynder
15. januar 2009 - 17:06 #3
nu ser det således ud: http://www.gratisimage.dk/image-F989_496F5E2B.jpg den grønne box er det første div element som gerne skulle være meget mindre og den røde streg er "kanten" af selve siden så der kommer en irreterende scroll bar i bunden af browseren når div container elementet overskrider denne :) nogle ideer ?
Avatar billede kipolaks Nybegynder
15. januar 2009 - 17:18 #4
smid et svar..
Avatar billede fennec Nybegynder
16. januar 2009 - 08:12 #5
Undskyld jeg ikke svarede igår, men efter 16:30 er jeg ikke E længere...

Jeg kan ikke helt forstå du skulle have problemer med den kode jeg havde givet dig. Jeg har lavet et eks her med 2 div's:
http://henriknygaard.dk/experten/859919/

Og det virker i FF 3.0.5, Chrome 1.0, IE 7.0 og OP 9.27. Jeg kan ikke forstille mig at det ikke også skulle virke i IE 6.0, men jeg har desværre ikke en at teste det med.

Men så længe du har fået det til at virke er alt jo godt :)

.o) <-- One Eyed Jack