Avatar billede donut Nybegynder
15. januar 2009 - 14:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Batch - foto nedskalering fra 5 Mb til 100 Kb

Hej

Jeg ønsker, at køre en Batch på en mappe hvor billederne hver især skal skaleres ned fra 5Mb til max 100Kb.

Batch ka jeg få til at spille ok, men hvordan kan jeg styre billedstr. - dvs ikke højde/bredde, men den endelige fil-str. ??
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. januar 2009 - 14:58 #1
Det kan du ikke ...beklager!
Avatar billede hcma Novice
15. januar 2009 - 16:36 #2
måske via flere batchkørsler.
1.  en batch der laver alle billeder ens m.h.t. størrelse og opløsning
2.  så skal regnestokken frem: du skal manuelt udregne længde x bredde x opløsning og når det er gjort, lave en en ny action og så afspille den.
(du skal være opmærksom på om længde og bredde er en fysisk størrelse (mm, cm, inch o.s.v. eller om det er i points)
Avatar billede donut Nybegynder
15. januar 2009 - 20:53 #3
Hej igen

Jeg har fundet en mulighed for at styre fil-str.. men det er i ImageReady: Vindue>Optimer i den dialogbox klikker man på pilen og i den dropdown vælges 'Optimer til filstr..'. Men i ImageReady kan man ikke køre en Batch på en hel mappe.
Men men men... kan man importere den handling/action til PhotoShop???

Det må ku la sig gøre hva.....?!?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. januar 2009 - 21:24 #4
Du er nu tilbage i en meget gammel vers. af Photoshop ....hvilken ???
Avatar billede donut Nybegynder
15. januar 2009 - 21:56 #5
piv.. en PhotoShop CS..!
Avatar billede steffen_albjerg Nybegynder
17. januar 2009 - 21:49 #6
batch skalering af fotomapper feks til netbrug går kvikt i fast stone fotoreziser:
http://www.faststone.org/