Avatar billede brasso Forsker
13. januar 2009 - 15:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke svare eller videresende modtagne E-mail's i Outlook

Hej
En bekendt har pludselig fået et problem med Outlook 2003 med sp3.
Når hun åbner en E-mail, og så vælger 'Besvar', indtaster en besked og så trykker send, kommer der en fejl der skriver:

Citat
Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):
'Navn' den 05-01-2009 21:19
554 <E-mailadresse>: Recipient address rejected: Access denied
Citat slut

Vi har haft kontakt til udbyderen (Mira), men de kunne ikke anvise en løsning på problemet. Håber der er en derude der kender til problemet og hvordan det løses?

Vi har tjekket indstillinger for send osv. de burde være OK, og iøvrigt ikke ændret i forhold til tidligere, hvor fejlen ikke opstod.

Hilsen Brasso
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2009 - 19:05 #1
Hvordan med "Server til udgående kræver... ". Er der sat hak i den? Ellers prøv at enten sætte/fjerne det.
Avatar billede brasso Forsker
13. januar 2009 - 23:36 #2
Hej justrace
Jo vi har prøvet både med og uden flueben i "Server til udgående kræver...". Som jeg skrev i spørgsmåler, er der ikke ændret noget i opsætning af E-mail kontoen.
Avatar billede brasso Forsker
22. januar 2009 - 11:12 #3
Har fundet løsningen:
Jeg satte mig for at prøve de forskellige løsninger jeg havde fundet på nettet osv. Da jeg så sad ved maskinen og gennemgik kontiene, kom jeg i tanker om at jeg selv havde samme problem for mange år siden da jeg oprettede en ny E-mailadresse hos en anden udbyder.
Det jeg så konstaterede var, at der er to konti på maskinen, en når den er på fastnet (LAN), og en når den er på mobilnet (Vodafon). Det viste sig så, da jeg kiggede ordentlig efter i toppen af den mail der skulle sendes retur, som genereres når der vælges enten 'Videresend', 'Besvar', eller 'svar til alle', så stod der 'Denne mail sendes via Vodafon', og det er jo ikke så smart når mobilnettet ikke er tilstede. Så løsningen er bare at gå op i 'konti', i den mail der skal returneres, og så vælge fastnet-kontoen, og E-mailen sendes så uden problemer.
;-)  :-)
Avatar billede brasso Forsker
22. januar 2009 - 11:34 #4
Det er godt nok lidt bøvlet at man selv skal svare og acceptere for at lukke et spørgsmål. ;-(
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2009 - 12:43 #5
Joh, men havde du nævnt at du havde flere konti så havde svaret været der med det samme. Jeg kører selv med 4 udbydere + at jeg også selv har smtp-server med flere konti på.

Men vigtigst er jo det blev løst.

Men husk at acceptere, ellers er der jo stadig "åbent". Man "lukker" jo ikke for yderligere, men man får en ny farve på flaget under spørgsmåls oversigten så point-samlerne kan se om det er noget der er værd at løbe efter. :)
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. januar 2009 - 16:10 #6
http://www.eksperten.dk/spm/859607
gemmer til senere brug
Avatar billede justrace Novice
27. januar 2009 - 16:22 #7
?
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. januar 2009 - 16:49 #8
har selv problemer med mit mail system derfor vidste ikek hvordan jeg skulle holde fast i spørgsmålet ellers  ok
Avatar billede justrace Novice
27. januar 2009 - 16:55 #9
Man klikker bare på send uden at have skrevet noget. Så "abbonnerer" du på spørgsmålet. :)