Avatar billede cljpfa Nybegynder
13. januar 2009 - 14:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slet "before close" i thisworkbook

Hej,

Jeg har lavet en makro, som åbner exceldokumenter (inputfil) og trækker data ud af disse. Mit problem er bare, at alle exceldokumenterne indeholder en "thisworkbook" med "beforeclose" + msgbox=

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
  Cancel = MsgBox("Har du husket at opdatere samlefilen?", vbQuestion + vbYesNo) = vbNo

End Sub

Jeg åbner dokumenterne som "oWorkBook" i min makro:

Set oWorkBook = Workbooks.Open("c:\temp\~xlsfil.xls", UpdateLinks:=True, ReadOnly:=True)

Det er irriterende at skulle trykke "ok", hver gang jeg skal lukke en inputfil.

Help.....
Avatar billede supertekst Ekspert
13. januar 2009 - 15:12 #1
I nedenstående - kan oWorkbook lukkes uden at meddelelsen kommer.
Der er BeforeClose.... i denne

Sub test()
Dim oworkbook As Workbook

    sti = ThisWorkbook.Path
    Set oworkbook = Workbooks.Open(sti + "\masterkilde.xls", UpdateLinks:=True, ReadOnly:=True)

    A3 = oworkbook.ActiveSheet.Range("A3")

    Application.EnableEvents = False
    oworkbook.Close
End Sub
Avatar billede cljpfa Nybegynder
14. januar 2009 - 12:57 #2
Perfekt, tak for hjælpen!!
Avatar billede supertekst Ekspert
14. januar 2009 - 13:12 #3
Fint og selv tak - så får du et svar...