Avatar billede stoffer Nybegynder
13. januar 2009 - 12:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WebBrowser Control

Hej Jeg printer ud i mit program vha. dette:

WebBrowser1.Print();

Jeg har 3 sprørgsmål:

- Hvordan forhindrer man sidetal i at blive skrevet ud øverst
- Hvordan forhindrer man webadressen i at blive skrevet ud nederst
- Hvordan forhindrer man dato nederst i at blive skrevet ud

Hilsen

Christoffer
Avatar billede aaberg Nybegynder
13. januar 2009 - 12:48 #1
Jeg har engang haft samme problemstilling. Så vidt jeg husker, fandt jeg ud af, at man ikke kan sætte dette programmatisk. Du skal åbne Internet Explorer, trykke på "Page Setup" under print knappen. Her har du mulighed for at sætte det.

Problemet med WebBrowser kontrollen i .NET, er at det bare er en instans af Internet Explorer der bliver embedded på din side.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
13. januar 2009 - 14:15 #2
Avatar billede stoffer Nybegynder
13. januar 2009 - 14:20 #3
Jeps. Fand ud af det i mellemtiden :P. Dette blev min løsning.

          //FIND IE REGISTRY SETTINGS
            Microsoft.Win32.RegistryKey registryKey = Microsoft.Win32.Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\PageSetup", true);
            string oldFooterValue = string.Empty;
            string oldHeaderValue = string.Empty;
            if (registryKey != null)
            {
                //STORE OLD VALUES
                oldFooterValue = (string)registryKey.GetValue("footer");
                oldHeaderValue = (string)registryKey.GetValue("header");

                //SET VALUES TO EMPTY IN IE
                registryKey.SetValue("footer", "");
                registryKey.SetValue("header", "");
            }

            //PRINT IT
            WebBrowser1.Print();
            if (registryKey != null)
            {
                //SET VALUES BACK TO ORIGINAL
                registryKey.SetValue("footer", oldFooterValue);
                registryKey.SetValue("header", oldHeaderValue);
            }
Avatar billede stoffer Nybegynder
13. januar 2009 - 14:32 #4
hmortensen, selvom jeg fandt det selv bør du have point for det. Din løsning er korrekt.

Smid et svar.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
13. januar 2009 - 14:37 #5
Men med den løsning kan du komme ud i et rettighedsproblem, burde du ikke få med den anden løsning.

Kommer så an på behov.