Avatar billede majbom Novice
13. januar 2009 - 11:48 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

php_flag og rewrite virker ikke sammen

hej experter

jeg benytter mig af mod_rewrite og det virker fint nok, men da jeg fandt ud af at register_globals var sat til 1, ville jeg lave det om i min .htaccess, men så virker mine rewrites ikke...

min .htaccess:

php_flag register_globals off
RewriteEngine on
RewriteRule ^support$ support/index.htm
RewriteRule ^intra$ intra/index.php
RewriteRule ^([a-zA-Z]+)$ index.php?site=$1
RewriteRule ^([a-zA-Z]+)/([a-zA-Z0-9]+)$ index.php?site=$1&id=$2

og nu virker mine rewrites som sagt ikke og det er samme problem hvis jeg sætter den øverste linje i bunden. hvis jeg fjerner den øverste linje, virker mine rewrites som de skal. hvad gør jeg forkert?

pft
Avatar billede showsource Seniormester
14. januar 2009 - 07:07 #1
Prøv med
php_flag register_globals 0
eller
php_value register_globals Off

flag => et tal
value => en streng
Avatar billede majbom Novice
14. januar 2009 - 13:13 #2
uanset om jeg bruger dit ene eller andet eksempel og om jeg sætter linjen først eller sidst i filen, slår den register_globals fra, men rewrites virker ikke...
Avatar billede majbom Novice
14. januar 2009 - 13:27 #3
som jeg ser det her: http://www.wmtips.com/Apache/apache-htaccess-php-web-application-deployment-468.htm i punkt 4, skal man bruge php_flag når det er on/off og value når det er en streng
Avatar billede majbom Novice
14. januar 2009 - 13:43 #4
:@

det er mig selv der er en klaphat jo... siden var ikke alle steder gjort klar til register_globals=off... ffs, hvor kan man da bare glemme hjernen nogle gange :S

sorry - vil du have point showsource? :)
Avatar billede showsource Seniormester
14. januar 2009 - 14:08 #5
Deler så :O)
Avatar billede majbom Novice
14. januar 2009 - 16:42 #6
tak for hjælpen anyways :)