Avatar billede KLS Novice
13. januar 2009 - 00:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Validering / redigering af Data fra HTML / XML

Jeg har en XML fil som faktisk bare er ren html, som jeg gerne vil have lavet til en rigtig XML fil, så den lettere kan flyttes over i et Dataset.

Nu har jeg siddet og luret på en løsning i rigtig lang tid, og tænkte så at der måtte være en af jer kloge mennesker der kan komme med en løsning.

Jeg har behov for hjælp til følgende.

Jeg skal have hevet alle data ud, af filen, uden brug af selve HTML delen, men uden at række følgen går i vasken.
Det er godt og vel 25000 linier vi snakker om der skal gennemgåes, så den snippet der er smidt nedenfor er bare det der skal blive til en "post" i min nye XML formateret fil

Her efter skal jeg så have lavet det så det er at filen nede for bliver delt op i tilsvarende felter :

Overordnet ID (gruppe felt) = <a href="xssdwe" title="xxxxx, 18:00"> uden alt det andet undtagen hvad der står i Title
Felt1 = 12,00
Felt2 = 0,60
Felt3 = 5,60
Felt4 = 5,75
Felt5 = 4,70
Felt6 = 2 767
Felt7 = 14 141
Felt8 = 40 xxx
Felt9 = 37994
Dette er sådan at jeg vil have det til at se ud.
Men der er så nogle gange lidt flere felter end hvad jeg skal bruge, og det er det der bla. får mig til at gå lidt i stå.

Så hvis du ved hvordan jeg får data i mine 9 felter som jeg skal bruge og får den til at lave en ny Gruppe for hver gang de 9 felter er opfyldt og udfyldt. så vil jeg blive glad.

Jeg vil sige at jeg bruger Visual Basic 3.5 .Net Framework

....
            <td>
            <a href="xssdwe" title="xxxxx, 18:00">
                <text>yyyyyy</text>
            </a>
        </td>
        <td>
            <a href="xxx" title=" xxx" />
        </td>
        <td>
            <a href="xxx" title="xxx" />
        </td>
        <text>12,00</text>
    </tr>
    <text>0,60</text>
    <td title="xxxx">
        <text>5,60</text>
    </td>
    <td title="xxxx">
        <text>5,75</text>
    </td>
    <td title="xxxx">
        <text>4,70</text>
    </td>
    <td title="xxxx">
        <text>2 767</text>
    </td>
    <td title="xxxx">
        <text>14 141</text>
    </td>
    <td title="xxx">
        <text>40 xxx</text>
    </td>
    <text>18:00</text>
    <td align="right">
        <input type="hidden" name="xxx" value="stk" />
        <input type="hidden" name="xxx" value="37994" />
    </td>....
Avatar billede KLS Novice
13. januar 2009 - 00:19 #1
Jeg skal måske lige sige at jeg har styr på det med at åbne og læse filen som data kommer fra, det er bare selve behandlingen af dataen, der giver mig lidt hovedpine, samt hvordan jeg så bedst muligt for lavet en XML fil hvor det hele er sorteret, så det hænger sammen under samme "ID" ligesom i en Database.
Avatar billede KLS Novice
14. januar 2009 - 21:43 #2
Har fundet en løsning på problemet.