Avatar billede dotnewbi Juniormester
12. januar 2009 - 14:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

return xml fra asp.net side

Hej Eksperter,

Jeg sidder og arbejer med en ajax chat, som skal hente og gemme sit indhold i en mssql db, det er der som sådan ikke noget problem. Men når jeg skal hente data via ajax ind i chatten kalder jeg en aspx side som skal return xml (lege xml file), men jeg kan ikke få den til at gøre det ordenligt.
I asp 3 og php gjorte man det ved at siden stort set var tom og bare retuneret et string som indeholdt alle xml koden men det virker ikke i aspx jeg har prøvet med :

<%@ Page Language="C#" %>

<%

    string TheXml = "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"utf-8\"?><root>";
    int max = 30;
    for (int i = 0; i <= max; i++)
    {

        TheXml += "<message id="+ i +">";
        TheXml += "<user> User num " + i + "</user>";
        TheXml += "<text> A test text !</text>";
        TheXml += "<time>12-01-2009 14:16</time>";
        TheXml += "</message>";

    }
    TheXml += "</root>";
    Response.Write(TheXml);

%>
men det virker ikke, så mit spørgsmål er hvordan gør man det i asp.net med c#
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2009 - 15:01 #1
Put koden i Page_Load, saet Response.ContentType til "text/xml" og skriv saa med Response.Write.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2009 - 15:02 #2
Et eksempel fra lageret:

<%@ import namespace="System.Xml" %>
<script language="C#" runat="server">
void Page_Load(Object sender, EventArgs e)
{
    XmlDocument doc = new XmlDocument();
    XmlNode root = doc.CreateElement("Collection");
    doc.AppendChild(root);
    XmlNode user = doc.CreateElement("User");
    user.AppendChild(doc.CreateTextNode("Texttexttext"));
    root.AppendChild(user);
    doc.InsertBefore(doc.CreateXmlDeclaration("1.0", "UTF-8", "yes"), doc.DocumentElement);
    Response.Clear();
    Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment;filename=xmlfile2.xml");
    Response.AddHeader("Content-Length", doc.OuterXml.Length.ToString());
    Response.ContentType = "application/octet-stream";
    Response.Write(doc.OuterXml);
    Response.End();
}
</script>
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2009 - 15:03 #3
Hm. Det var nok et daarligt eksempel. Det var for at faa filen til download.

    Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment;filename=xmlfile2.xml");
    Response.AddHeader("Content-Length", doc.OuterXml.Length.ToString());
    Response.ContentType = "application/octet-stream";

skal erstattes af:

    Response.ContentType = "text/xml";
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2009 - 15:03 #4
Og du behoever ikke bruge XmlDocument.
Avatar billede dotnewbi Juniormester
12. januar 2009 - 15:14 #5
Det virker perfect takker !! :) Smid et svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2009 - 15:46 #6
svar