Avatar billede nop Nybegynder
12. januar 2009 - 09:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Connection timer ud over night

Et program jeg har lavet åbner en forbindelse til SQL 2005 vha ADO og ODBC.
Hvis jeg prøver at gemme data, fx dagen efter, får jeg en fejl msg om at forbindelsen er lukket.
Kan man ikke holde den åben? Uden timer tak ;-)
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. januar 2009 - 09:51 #1
Det er generelt dårlig skik at holde en databaseforbindelse åben så længe. Du bør åbne forbindelsen når du har brug for den, og lukke den så snart du er færdig med den. Hvis du har brug for den lidt efter igen, bør du åbne den forfra.

SQL Serveren vil automatisk lukke en forbindelse efter noget tid, for at undgå forbindelser som aldrig lukker. Jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke det er muligt at fortælle SQL Serveren, at den aldrig skal lukke forbindelser.
Avatar billede nop Nybegynder
12. januar 2009 - 10:54 #2
Nej, du har jo ret.
Men så skal programmet skrives om.
Måske bliver det en timer denne gang!
Avatar billede janus_007 Nybegynder
14. januar 2009 - 19:35 #3
hehe.... ja naturligvis skal programmet skrives om ;) Jeg har selv siddet og bygget systemer hvor performance hvor vigtig og det at åbne og lukke en connection helst skulle undgåes. Det jeg gjorde var blot at undersøge om connection var open og hvis ikke så åbnede jeg den igen. Såre simpelt og ret effektivt :) Du skal altid chekke om din conn er open ved skrivning så.... og da det ikke ligefrem lyder som et performance issue så er det bedst at gøre tingene efter best practice.
Avatar billede nop Nybegynder
15. januar 2009 - 08:42 #4
Det lyder som en god ide, måske med en intern timeout og luk, så får man det bedste af to verdener.
Kan I ikke begge smide et svar, hvis I vil have points.
Avatar billede aaberg Nybegynder
15. januar 2009 - 09:20 #5
:-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
15. januar 2009 - 23:05 #6
:)
Avatar billede nop Nybegynder
18. januar 2009 - 17:44 #7
janus_007>>Det er kun en kommentar..? Ret skal være ret.
Lavede en timer så nu bibeholdes forbindelsen da!