Avatar billede falslev Nybegynder
12. januar 2009 - 06:00 Der er 1 kommentar

Erstat række ON DUPLICATE KEY, hvordan

Jeg har to tabeler:
- en live tabel der hedder "beskerder"
- en backup tabel der hedder "beskerder_old"

En gang om måneden flytter jeg post fra beskerder til beskerder_old for at trimme tabelen beskerder. Her sker det at der er duplicater og så skal jeg finde dem manuelt og slette dem før jeg kan kopiere over.

Har nu set at my sql har en ON DUPLICATE KEY. Men hvordan skal min sql så se ud?

Det jeg ønsker ved duplicater er blot at erstate den linie i beskerder_old med den fra beskerder.
Avatar billede falslev Nybegynder
12. januar 2009 - 06:19 #1
Måske en replace into.... er løsningen, men kender ikke så meget til det?