Avatar billede dekor Nybegynder
11. januar 2009 - 23:48 Der er 6 kommentarer

IP kamera opkoblet til NAS server ?

Hej
Går og pudsler lidt med følgende projekt:
Til et trådløs overvågningssystem bestående af 8x Trendnet IP312W kameraer, vil jeg gerne installere en Server, så jeg ikke skal have en alm. PC'er til at være tændt 24/7. for at gemme overvågningsfilerne.

Har kigget lidt på denne:
http://trendnet.com/products/proddetail.asp?prod=200_TS-S402&cat=90

vil der være nogle problemer i at anvende den?
eller har I nogle andre erfaringer?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2009 - 00:21 #1
Her selv leget med dette, og du skal sikre dig, at Nas serveren kan håndrere at kameraet vil have optaget noget video. Som oftest skal der installeres noget monitoring software, og jeg kan ikke se hvordan det kan installeres på NAS'en, og så fungere med kameraet.

Jeg fandt en enkelt NAS, som var bygget til en specifikt kamera, men det var helt uden for min økonomiske formåen.
Avatar billede justrace Novice
12. januar 2009 - 00:48 #2
Avatar billede justrace Novice
12. januar 2009 - 00:50 #3
Avatar billede dekor Nybegynder
13. januar 2009 - 17:32 #4
er det også nødvendigt når jeg kun vil gemme på den, behøver ikke at kunne view direkte fra den?
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2009 - 17:42 #5
Det er "gemme" der er det svære, at se er der ingen ben i.
Avatar billede dekor Nybegynder
13. februar 2009 - 00:16 #6
Har fået det til at spille (endelig)
Er endt med følgende opsætning:

8 x trendnet Ip312W cams.
trådløssat på via Dlink DI-524 Router.
1 x Qnap TS 209 II Nas server direkte koblet til routeren.
1 x stationær pc (trådløs forbundet)

De enkelte kameraer optager bevægelser direkte til serveren. (via samba)
men den stationære bruges til view.

Kameraerne kan sættes op direkte via en webbrowser.
når først man lige har hittet metoden i opsætning af samba forbindelsen i browseren, så er det faktisk helt nemt ;)

Justance: Du ledte min opmærksomhed på Qnap, så hvis du smider et svar får du point