Avatar billede hnteknik Novice
11. januar 2009 - 21:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Jump til en bestemt post i en syncroniseret sub- sub form

Bruger ønsker i en en muliti fane form med flere sub og subsub og sub forms at springe fra en sub form direkte til en bestemt subsubsub form i stedet for at arbejde sig ned i hierakiet.

Det klarer jeg med en combo som indeholder de nødvendige IDer.
Jeg må så simulerer de nødvendige klik

subsubformens id klares med følgende

    Me.Parent![FrmSubContract].Form!LstContract.Value = LkUpClaims.Column(2)
    Me.Parent![FrmSubContract].Form!LstContract.SetFocus

Jeg mangler lige at kunne simulere 'et klik' på listen for at få den næste sub synkroniseret- noget ala :

'Forms("FrmClient").FrmSubContract.LstContract_AfterUpdate
(frmclient er indehold i forms collection men jeg skal have fat i subformens procedure, som selvf. er sa til Public.)

Men hvordan kalder jeg korrekt en event på en forms subform ?
før jeg fyrer det sidste af:

    Me.Parent![FrmSubClaims].Form!LstClaim.Value = LkUpClaims.Column(1)
    Me.Parent![FrmSubClaims].Form!LstClaim.SetFocus
og den specifikke record er focuseret.
Avatar billede terry Ekspert
12. januar 2009 - 10:26 #1
Havent looked too closely at your question but noticed this.

"Men hvordan kalder jeg korrekt en event på en forms subform ?"

What I would do is make a seperate PUBLIC function and move the code you have from the event procedure to the function. Then in the event procedure call the function. This then makes it possible to call the new procedure from anywhere in your program.

You call the function
Let say I have a function in  form

Public Function DoSomething(a As String)

MsgBox "DoSomething " & a

End Function

I would call it like this

forms!tabel.dosomething "Hello World"
Avatar billede hnteknik Novice
12. januar 2009 - 17:59 #2
Terry - I'm looking for the correct syntax not for the forms sub but for the subforms syntax. As shown below ( frmsubcontact as a sub form to frm client is unknown to the forms collection). If it was the frmclient form, there will (probably) be no problem in calling a public afterupdate procedure.

Forms("FrmClient").FrmSubContract.LstContract_AfterUpdate

Henrik - from a very very low speed mobile phone connection.
Avatar billede terry Ekspert
12. januar 2009 - 18:39 #3
Avatar billede hnteknik Novice
13. januar 2009 - 14:09 #4
Terry - as you can from above, I have no problems in adressing controls and properties on sub forms, but keed to know how to address procedures.
Avatar billede terry Ekspert
13. januar 2009 - 14:51 #5
As given above 12/01-2009 10:26:48

forms!tabel.dosomething "Hello World"

form name is "tabel1" (just an example)
procedure name is "dosomething" with one parameter which is a string containing "Hello World"

Maybe I'm missing something but isnt that what you want?
Avatar billede hnteknik Novice
13. januar 2009 - 19:29 #6
as above - no problem with

Forms("FrmClient").LstContract_AfterUpdate

but need access to procedure in frmclient subform (this doesn't work)

Forms("FrmClient").FrmSubContract.LstContract_AfterUpdate
Avatar billede hnteknik Novice
13. januar 2009 - 19:37 #7
I might have found a solution, which I have to test on another lap:

from the main form you can call the sub

me.frmsub.form.<Sub procedure or function name>

in my case:

Forms("FrmClient").FrmSubContract.form.LstContract_AfterUpdate
Avatar billede hnteknik Novice
13. januar 2009 - 19:49 #8
Forms("FrmClient").FrmSubContract.form.LstContract_AfterUpdate

WORKS !!!!!
YES