Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
11. januar 2009 - 19:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke markere en tekst i et tekstfelt

Håber jeg har ramt den rigtige kategori.

Jeg har først nu opdaget at jeg ikke kan markere teksten i mine <input>s eller <textarea>s med musen. Kun ved at holde SHIFT nede og trykke på piletasterne.

Nogen der har en ide til hvad jeg kan have gjort galt?
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. januar 2009 - 19:36 #1
Kategorien er ok.

Men spørgsmålet fortæller for lidt til at kunne besvares. Hvordan har du kodet dine <input>s og <textarea>s; hvordan ser din <form of </form kommando udenom ud ?
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
12. januar 2009 - 20:56 #2
Jeg er ret sikker på der ikke er noget galt med selve <form>koden. For hvis jeg kopierer den ind på en blank side, så er der ingen problemer. Så jeg håbede på der var nogen der kendte til en måde at man kunne deaktivere markeringsfunktionen.

For det er generelt på samtilige inputs på hele siden. fx her: http://www.crx-web.dk/g2/?p=login&n=Administration

kode
=======
<form action="?p=login&n=Administration&do=login" method="post">
<table>
  <tr>
    <td>Bruger: </td>
    <td> <input type="text" class="input" name="bruger" size="12"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Kode: </td>
    <td> <input type="password" class="input" name="kode" size="12"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="center" colspan="2"><input class="knap" type="submit" value="Login" name="Login"></td>
  </tr>
</form>
  <tr>
    <td colspan="2" align="center">
    </td>
  </tr>
</table>

CSS
=====
.input     {font-size: 10pt; border-style: solid; background-color: #E8F8E3; border-width: 1px; border-color: #9AB193;}
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. januar 2009 - 22:13 #3
Du har nok ret. Den eneste fejl jeg kan se er at din <form container of din <table container kun delvist indeholder hinanden istedetfor at den ene komplet indeholder den anden som de bør. Men næsten alle browsere viser sådanne sider uden at protestere, og det skulle ihverfald ikke give den fejl du beskriver.

Har du noget onload eller onfocus aktivitet ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. januar 2009 - 22:33 #4
Var inde og kikke på den adresse du gav. I Firefox er der ikke noget problem med at selektere tekst i inputfelterne.

Prøv at fjerne funktionen getMouseXY (eller lav den til en dummy) Jeg tror IE får afbrudt din selektering når sætningerne
  document.Show.MouseX.value = tempX;
  document.Show.MouseY.value = tempY;
udføres.Bare et gæt, men du ser alligevel ikke ud til at bruge den der mousemove detect til noget.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
13. januar 2009 - 18:16 #5
Det var faktisk lige præcis de 2 linjer. Klipper jeg dem ud, virker det fint. Scriptet gør selvfølgelig ikke, men det løste mit andet problem. Det lader til jeg må leve med det.

Smid et svar, og tak for hjælpen :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. januar 2009 - 17:02 #6
ok :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. januar 2009 - 17:04 #7
doh