Avatar billede alios Nybegynder
10. januar 2009 - 15:36 Der er 4 kommentarer

Javascript array over til php?

Hejsa..

Jeg har et array i javascript som jeg ønsker at overføre til PHP?
nogen som kan hjælpe mig på vej?

på forhånd tak :)
Avatar billede kpdk Nybegynder
10. januar 2009 - 17:05 #1
Det kan du ikke, desværre.
PHP udføres på serveren som det første, og derpå genereres HTML og javascript udføres.
Du kan dog gøre det modsatte og lægge resultater fra PHP ind i Javascript, selvom det nok ikke præcis er det, du ønsker gjort.

<script language="text/javascript">
  var test = <?php echo $test_variabel; ?>
</script>
Avatar billede alios Nybegynder
10. januar 2009 - 22:18 #2
Hvad så med brug af ajax?...
Kan det så ikke lade sig afgøre?
Avatar billede kpdk Nybegynder
10. januar 2009 - 23:14 #3
Uden at have arbejdet med AJAX vil jeg efter en søgning på Google sige nej.

Serveren udfører PHP og genererer et HTML output.
Klienten udfører Javascript/AJAX udfra outputtet fra serveren.

Problemet her er at serveren skal smide noget ud til os som klienten kan arbejde på, og først derefter kan browseren snuse i HTML'en og se om der er scripts eller andet guf som den så kan tage fat i.
Avatar billede majbom Novice
11. januar 2009 - 09:59 #4
du kan sagtens sende et javascript array til php vha AJAX og xmlhttp. du kan med fordel bruge JSON-formattering, så er den nem at ave med at gøre på din php-side. (json_decode opretter et array eller et objekt, alt efter hvad du har brug for)

nu ved jeg ikke hvor meget du kender til AJAX, men du kan helt sikkert lære noget fornuftigt her: http://dengodekode.dk/artikler/ajax/xmlhttprequest_wrapper.php