Avatar billede tribalroots Nybegynder
10. januar 2009 - 12:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Den vil ikke afsende til mailadressen, hvis den er gemt i en var.

Ok, ved at lave noget flash hvor den skal sende en mail via PHP.
Jeg har testet at alle variabler bliver flyttet korrekt over til PHP scriptet. Endvidere har jeg sikret mig at scriptet kan afsende mails, dette har jeg gjort ved at taste en reel mail adresse ind i Mail("min-email@domain.com", bla bla bla) linjen. MEN, den vil ikke afsende til den adr. som er gemt i min variabel $sendto. Nogen som kan hjælpe?

===================Scriptet==========================

<?
        //hiver her variablerne fra flashfilen og gemmer dem i en php variabel
    $navn = $_POST['navn'];
    $brugermail = $_POST['brugermail'];
    $timer = $_POST['hour'];
    $minut = $_POST['minut'];
    $sec = $_POST['sec'];
    $gennemsnit = $_POST['gennemsnit'];

    $mailheaders = "MIME-Version: 1.0\r\n";
    $mailheaders .= "Content-type: text/html; charset=ISO-8859-1\r\n";
    $mailheaders .= "Blackboard Spil \n";
    $sendto = "$brugermail";
    $subject = "Resultat af Blackboard Spil";
    $message = "Bla Bla Bla";

    mail($sendto, $subject, $message, $mailheaders);

    //Her sender vi svar retur til flashfilen så den via variablen "mailafsendt" ved at mailen er gået igennem
    $mailafsendt = 1;
    echo "&mailafsendt=$mailafsendt&";
?>
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2009 - 12:19 #1
Hvem er din udbyder ? Og i din test bruger du så en mailadresse på dit eget domæne eller andre domæner ? Og er det samme email som i din test sendes via variabel ?

Ændre:
$sendto = "$brugermail";
til
$sendto = $brugermail;
Avatar billede majbom Novice
10. januar 2009 - 12:53 #2
har du prøvet at udskrive variablen $_POST['brugermail'] - for at tjekke at den rent faktisk indeholder det den skal?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
10. januar 2009 - 16:20 #3
Jeg har prøvet med både "$brugermail"; og $brugermail;, no luck!

Jeg har udskrevet variablen, også $sendto, og viser den eksakte adr. som jeg skriver i flashen, så adr. bør ikke være problemet. Jeg har endvidere prøvet at sende til den samme adr. ved at skrive: mail("den-mail-jeg-tester-med", $subject, $message, $mailheaders);

den går igennem, så jeg fatter bregne!
Avatar billede kpdk Nybegynder
10. januar 2009 - 20:06 #4
Så vidt jeg kan forstå skaffer du variablerne fra et flashobjekt.
Første punkt ville være at konkludere om de andre variabler, som du bruger til at gemme data fra flashobjekterne, populeres med den ønskede data.

Er du endvider sikker på at den dertil modtager et POST og ikke et GET request?
Prøv eventuelt $_REQUEST for at teste om det er tilfældet.

Som leif også siger, så erstat $sendto = "$brugermail"; med $sendto = $brugermail, det gør ingen forskel :)

alternativt kan du sige:

if ( !mail ( $sendto, $subject, $message, $mailheaders ) ) {
    echo ... // dine variabler her
}

idet at mail() returnerer false ved fejl.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
11. januar 2009 - 18:30 #5
Jeg har fundet fejlen. Af en eller anden grund bliver email adr. flyttet til php med html tags (ved ikke hvorfor, jeg har ikke stoppet dem ind).
Så jeg bruger kommandoen:

strip_tags($sendto);

Denne fjerner alle html tags fra linjen og jeg får den bare email adr.
Avatar billede majbom Novice
11. januar 2009 - 21:08 #6
godt du fik løst dit problem, hiusk at lukke sprøgsmålet :)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
11. januar 2009 - 22:45 #7
Lukker!