Avatar billede teamdev Novice
09. januar 2009 - 21:36 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Exchange 2007 ingen forbindelse fra klienter

Hejsa,

Har netop sat en ny server med exch 2007 op.
Har også sat en terminalserver op og blandt andet hældt outlook på.

Fra denne terminalserver kan jeg sagtens få adgang til mail via outlook.

På en anden server som også er terminalserver får jeg beskeden at serveren ikke kunne kontaktes.

alle 3 servere er på samme netværk, bruger samme dns server og har samme subnet.
Jeg kan tilgå exchange OWA fra alle servere.

Fra klient maskiner på samme netværk (og domæne) får jeg samme fejl.

Nogen der har en idé?
Avatar billede strych9 Praktikant
09. januar 2009 - 21:41 #1
så på den nye terminal server er det outlook 2007 og på den ændre server er det en tidligere version?
Avatar billede strych9 Praktikant
09. januar 2009 - 21:42 #2
ændre=ældre
Avatar billede teamdev Novice
09. januar 2009 - 22:51 #3
Hej strych9 -> Nope. Det er outlook 2007 på begge. Også 2007 på klienter (min laptop f.eks)

Det skal så lige tilføjes at der er tale om 3 virtuelle servere, hvor exchange og den ene ts (den hvor det virker) er på en maskine og den anden terminal er på en anden maskine. Alle har dog internetforbindelse og samme DNS.
Avatar billede teamdev Novice
09. januar 2009 - 22:52 #4
Og ydermere kan jeg fra klienter og terminalservere tilgå exchangeserverens OWA
Avatar billede strych9 Praktikant
09. januar 2009 - 23:05 #5
Prøv lige at slette outlook profilen på en klient og så lav den forfra.

Hvor langt kan du komme ind i Outlook? Altså: Går det ok at starte den helt op? eller starter den op, giver dig en fejl og lukker så ned?
Avatar billede teamdev Novice
10. januar 2009 - 09:25 #6
Når jeg kommer til det punkt hvor jg skal angive servernavn og postkasse melder den en fejl om at outlook ikke er online og den ikke kan logge på serveren
Avatar billede strych9 Praktikant
10. januar 2009 - 11:14 #7
Jeg tænker at det har et eller andet med offline address book at gøre. Som feks i denne artikel: http://support.microsoft.com/kb/914855

Prøv at re-generere offline address book.
Avatar billede teamdev Novice
10. januar 2009 - 11:31 #8
Vil jeg prøve så. Synes bare det er sært at jeg kan få hul igennem problemfrit fra en terminalserver men ikke fra klienter eller anden terminalserver
Avatar billede teamdev Novice
10. januar 2009 - 23:14 #9
Den hotfix er ikke brugbar på min termninalserver. Den er jo med outlook 2007 ligesom alle klienter.
Den terminalserver hvor det virker er også med 2007
Avatar billede strych9 Praktikant
10. januar 2009 - 23:58 #10
Det var nu heller ikke meningen at du skulle køre noget hotfix..

Prøv at re-generere offline address book.
Avatar billede teamdev Novice
11. januar 2009 - 00:34 #11
Hmmm. Ser du jeg har jo ikke nogen outlook profil endnu, det er en helt blank outlook som ikke kan få fat i exchange serveren
Avatar billede strych9 Praktikant
11. januar 2009 - 09:36 #12
Offline address book regenereres på serveren ved at slette den som findes der i forvejen...
Avatar billede teamdev Novice
25. januar 2009 - 13:41 #13
Kom aldrig til noget brugbart.
Reinstallerede server, oprettede en bruger og installerede exchange 2007. Det virker upåklageligt.

Næste skridt bliver at prøve at importere en bruger fra det gamle domæne og se om det virker.

Strych ->> jeg har oprettet et spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/861133
Avatar billede teamdev Novice
09. januar 2010 - 13:11 #14
Jeg lukker og slukker denne
Strych -> smid du et svar så deler vi
Avatar billede strych9 Praktikant
10. januar 2010 - 22:58 #15
alrighty, takker