Avatar billede hvoss Praktikant
09. januar 2009 - 13:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kopi af egen mail ned i forskellige mapper

Når jeg sender en mail vil jeg gerne have, at den i stedet for at ligge "Sendt post" automatisk lægger sig i en bestemt mappe, som jeg vælger mens jeg skriver mailen. Kan det lade sig gøre?

Bruger Outlook 2007.

VH Henning
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. januar 2009 - 12:27 #1
Nej, men du kan oprette mapper til alle dem du skriver til, eller emnemapper, og så efterfølgende oprette regler for alle, som lægger en kopi i de respektive mapper.
Du kan også oprette regler, som kun kører i mappen sendt post, som flytter mails fra sendt post til de respektive mapper.

Hilsen
Ptj_11
Avatar billede hvoss Praktikant
10. januar 2009 - 12:54 #2
Ok. Ville det kunne lade sig gøre, at man i mailen skrev fx "ID:2450" og man så lavede en regel i "sendt post", som gør, at hver gang der i en mail står "ID:2450" så ryger mailen ned i en bestemt mappe? I givet fald hvordan laver man en sådan regel?

VH Henning
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. januar 2009 - 17:04 #3
Først skal du stille dig på "Private Mapper", højreklikke og vælge "Ny Mappe" og navngive den med en sigende betegnelse, evt. ID:2450.
Dernæst stiller du dig på enten "indbakke" eller "sendt post", så skal du gå i menupunktet "Funktioner" og vælge "Regler og advarsler...".
Her klikker du på knappen "Ny regel...". Vælg "Start fra en tom regel/Undersøg meddelelser, når de er afsendt/klik "Næste".

I de følgende dialogbokse vælger du efter behag/behov, hvad du vil sætte ind som betingelser.
Til slut udpeger du den mappe, som du vil have oprettet en kopi af mailen til. Flytte den, kan du ikke.
På tilsvarende måde opretter du regler for alle de kategorier af mails, du vil have organiseret på tilsvarende måde.

Hilsen
Ptj_11
Avatar billede hvoss Praktikant
10. januar 2009 - 21:07 #4
Ja, det spiller bare. Tak for hjælpen.
VH Henning
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. januar 2009 - 22:42 #5
Ingen årsag

/Ptj_11