Avatar billede orient Nybegynder
08. januar 2009 - 21:17 Der er 3 kommentarer

skriv til en database?

Jeg er novicebruger af C# og mangler derfor lidt hjælp til hvordan jeg skriver til en database(SQL) fra C#. Jeg har oprettet databinding og kan derfor godt hente fra DB blot ikke skrive f.eks. en kundeoprettelse. Er der en ligeså nem måde at skrive til en DB som når jeg skal hente fra en DB. Det drejer sig om et GUI-program. Kunden skal oprettes når jeg klikker på "OPRET". Hvorhenne skal koden skrives?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2009 - 22:21 #1
Hvis du henter med SqlCommand med SELECT og SqlDataReader, så skal du gemme med
SqlCommand med INSERT.

Hvis du henter med SqlDataAdapter og DataSet, så opdaterer du bare i DataSet og
kalde Update på din SqlDataAdapter med DataSet som argument.
Avatar billede orient Nybegynder
08. januar 2009 - 22:32 #2
Jeg har brugt den nemme løsning ved at hente fra DB uden at skrive kode, blot ved at "Add new data source" og derefter tilrette "Databindings" i "Properties". Kan det gøres ligeså nemt den anden vej C# > SQL?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2009 - 22:44 #3