Avatar billede dlynge Nybegynder
07. januar 2009 - 17:01 Der er 7 kommentarer

Bruge det samme script på samme side

Hey,

Jeg kunne ikke lige finde spørgsmålet i forumet, så nu kaster jeg det ud, og håber ikke at jeg træder nogen over tæerne.
Mit problem er at jeg har et simpel lille script, som er et billed galleri, der slider fra den venstre mod højre når man trykker "næste".
Men jeg vil gerne have at der er flere gallerier på den samme side, så man kan klikke på den ene og så scrolle lidt ned og klikke på den næste osv.

Hvis jeg sætter flere gallerier ind fucker scriptet op og det er kun det øverste der virker.
Det blev en lidt krinklet beskrivelse men håber der er nogen der kan hjælpe mig.

//
Dennis
Avatar billede fant0mas Nybegynder
07. januar 2009 - 17:18 #1
Det er umuligt at sige uden at se noget kode eller siden.
Avatar billede micc Nybegynder
07. januar 2009 - 17:20 #2
Du bliver vist nødt til at uddybe det lidt mere. Hvad er det for et script? Hvordan sætter du det ind på siden? På hvilken måde går det galt?

Helt optimalt ville være hvis du kan give et link til siden. :)
Avatar billede w13 Novice
07. januar 2009 - 17:37 #3
Så er dit script ikke lavet til at køre flere gallerier på samme side. Andet kan vi nok ikke sige uden yderligere info. =)

Måske kan det skrives om, så det kan køre flere, måske er det for besværligt, og så bør du finde et andet.
Avatar billede roenving Novice
07. januar 2009 - 17:54 #4
En simpel måde at lave et script om på, er at give variablerne/funktionerne i den anden udgave nogle andre navne (pic --> pic2 !-)

-- men bedst ville det være, at du kunne oprette flere gallerier, f.eks. ved at det var objekt-orienteret !o]
Avatar billede fant0mas Nybegynder
07. januar 2009 - 17:55 #5
Eller skrive det selv.
Det er ligesom hjælp til selvhjælp, og meningen du selv lærer bare lidt!
:o)
Avatar billede dlynge Nybegynder
07. januar 2009 - 23:03 #6
Okay, sorry jeg prøver igen :)
Landet liger sådan at det er et lille cms system der hedder indexhibit. I det har jeg lagt et lille script ind, så en anden der også bruger systemet har lavet.

(function($){$.fn.jFlow=function(options){var opts=$.extend({},$.fn.jFlow.defaults,options);var cur=0;var maxi=$(".jFlowControl").length;$(this).find(".jFlowControl").each(function(i){$(this).click(function(){$(".jFlowControl").removeClass("jFlowSelected");$(this).addClass("jFlowSelected");var dur=Math.abs(cur-i);$(opts.slides).animate({marginLeft:"-"+(i*$(opts.slides).find(":first-child").width()+"px")},opts.duration*(dur));cur=i;});});$(opts.slides).before('<div id="jFlowSlide"></div>').appendTo("#jFlowSlide");$(opts.slides).find("div").each(function(){$(this).before('<div class="jFlowSlideContainer"></div>').appendTo($(this).prev());});$(".jFlowControl").eq(cur).addClass("jFlowSelected");var resize=function(x){$("#jFlowSlide").css({position:"relative",width:opts.width,height:opts.height,overflow:"hidden"});$(opts.slides).css({position:"relative",width:$("#jFlowSlide").width()*$(".jFlowControl").length+"px",height:$("#jFlowSlide").height()+"px",overflow:"hidden"});$(opts.slides).children().css({position:"relative",width:$("#jFlowSlide").width()+"px",height:$("#jFlowSlide").height()+"px","float":"left"});$(opts.slides).css({marginLeft:"-"+(cur*$(opts.slides).find(":first-child").width()+"px")});}
resize();$(window).resize(function(){resize();});$(".jFlowPrev").click(function(){if(cur>0)
cur--;else
cur=maxi-1;$(".jFlowControl").removeClass("jFlowSelected");$(opts.slides).animate({marginLeft:"-"+(cur*$(opts.slides).find(":first-child").width()+"px")},opts.duration);$(".jFlowControl").eq(cur).addClass("jFlowSelected");});$(".jFlowNext").click(function(){if(cur<maxi-1)
cur++;else
cur=0;$(".jFlowControl").removeClass("jFlowSelected");$(opts.slides).animate({marginLeft:"-"+(cur*$(opts.slides).find(":first-child").width()+"px")},opts.duration);$(".jFlowControl").eq(cur).addClass("jFlowSelected");});};$.fn.jFlow.defaults={easing:"swing",duration:400,width:"100%"};})(jQuery);

/* Slide/Scroll -------------------------------------------------- */
$(window).ready(function(){
    $().jFlow({
        slides: "#mySlides",
        width: "600px",
        height: "435px",
        duration: 500
    });

Da jeg ikke er java nørd eller noget, bare en der lige troede jeg hurtigt kunne ændre det så det virkede til mit behov, tog jeg lige lovligt fejl.
Det der ville være optimalt for mig ville være hvis scriptet gik frem og røg tilbage på sidste billede, that's it.
Nu har det også den funktion at det der er side antal efter next. Der har jeg ikke skrevet noget, men der skulle stå 1, 2 osv.

Jeg har lagt linket til sitet så i kan se at det ikke helt virker.
Hvis kan lade sig gøre med et simpelt script ville jeg blive mega glad!!! Ellers må jeg lave noget flash, xml tuhaj, men vil helt have det virkede med scriptet.

http://www.dennislynge.dk/designunit/index.php?/work/advertising/

Håber det er til at forstå denne gang :)
Avatar billede w13 Novice
20. august 2009 - 12:35 #7
Fået løst problemet endnu?