Avatar billede page Nybegynder
07. januar 2009 - 16:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

benytte string fra page_load i andre subs?

Hej,

Jeg har længe forsøgt at lave en request.querystring(id) fra en sub.
Dette kunne kun lade sig gøre hvis jeg lavede requesten i page_load.
Men da jeg har mine database kald liggende i en en sub for sig, alt eftet hvilken funktion de har ville det værer rart at lave min request til en string i page_load og så hente den string værdi ind i en eller flere af ine subs.

Hvordan kan dette lade sig gøre?

Mvh
page
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2009 - 16:37 #1
Gem vaerdien i et String instance field.
Avatar billede page Nybegynder
07. januar 2009 - 19:53 #2
Jeg har forsøgt at søge på String instance men har ikke fundet noget jeg fortsod eller fik til at virke.

Har du et eksempel?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2009 - 20:08 #3
Man kunne jo også definerer streng-variablen på et globalt niveau, hvorefter man kan tilgå variablen fra alle steder.

Globale variabler defineres uden for subs, og gerne i toppen af din fil. (efter import/using)..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. januar 2009 - 20:12 #4
Man kunne tage den med som parameter til din sub.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2009 - 20:31 #5
Private save As String

... Page_Load ...
  ...
  save = Request.QueryString("id")
  ...
End Sub

Public Sub EtEllerAndet()
    ...
    ' brug save
    ...
End Sub
Avatar billede page Nybegynder
07. januar 2009 - 20:40 #6
Jeg fik det til at virke efter arnes eksempel. Jeg har godt nok kaldt den for
Public save As String  i stedet for Private.. Men skulle der vel ikke være noget galt i?

thesurfer: Jeg forsøgte at oprette en variable efter Imports'ne, men den gav en fejl.
Hvis jeg ellers fik den til at virke, ville jeg så også have adgang til den fra andre classer?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. januar 2009 - 20:44 #7
Jeg ville nok bare:

... Page_Load ...
  ...
  dim save as string = Request.QueryString("id")

  EtEllerAndet(save)
  ...
End Sub

Public Sub EtEllerAndet(save as string)
    ...
    ' brug save
    ...
End Sub
Avatar billede page Nybegynder
07. januar 2009 - 20:53 #8
Erik: det virker også fint. Der er lidt mindre kode, men skulle der være andre årsager til at vælge den løsning?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. januar 2009 - 20:56 #9
Alt andet lige vil det gøre din sub EtEllerAndet nemmere at læse, når man kan se hvor data kommer fra. Syn's jeg...
Avatar billede page Nybegynder
07. januar 2009 - 21:21 #10
Ok, så der der ikke nogen anden grund til det end hvad man bedst selv kan lide.

Arne smid et svar så skal du få point.
Jeg mindes at du ikke samler på dem Erik, ellers kunne i dele dem da begge løsninger virker.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2009 - 23:31 #11
svar
Avatar billede page Nybegynder
07. januar 2009 - 23:43 #12
Jeg takker mange gange for hjælpen fra jer alle tre.