Avatar billede hvoss Praktikant
07. januar 2009 - 11:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sortering efter ulæste

Hej!

Hvordan sorterer jeg mails efter følgende to regler:
1. Ulæst øverst
2. Efter modtaget

Emnet blev behandlet her: http://www.eksperten.dk/spm/542825, men jeg kan finde ud af løsningsforslaget. Når jeg er inde i "sorter", så kan jeg ikke vælge "ulæst" i drop down menuen.

Bruger outlook 2007.

VH Henning
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
07. januar 2009 - 13:05 #1
Hvorfor går du ikke bare ned i mappen 'ulæst post' og så sorterer efter modtaget?
Avatar billede hvoss Praktikant
07. januar 2009 - 13:28 #2
Ja, det kan jeg godt se er en mulighed, men jeg har en masse ulæst post i andre mapper end den jeg ønsker at lave ovenstående søgning på (herunder slettet post), så det vil ikke rigtig hjælpe mig...
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
07. januar 2009 - 13:47 #3
ahhh...hvis du højre klikker på den mappe du vil se ulæst mails i, så vælger du avanceret søgning, og her kan du vælge kun at se ulæst mails. Her efter kan du så sorterer efter modtaget.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
07. januar 2009 - 13:47 #4
glemete lige at skrive det findes under fanen flere valgmuligheder
Avatar billede hvoss Praktikant
07. januar 2009 - 13:59 #5
og lige for prins knud: Hvor finder jeg flere valgmuligheder? Jeg kan ikke se den, når jeg højreklikker på mappen...
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
07. januar 2009 - 14:04 #6
højre klikker på mappen og vælger avanceret søgning...her under er den faneblad 'flere valgmuligheder'
Avatar billede hvoss Praktikant
07. januar 2009 - 14:13 #7
Hov nu fik jeg kikket mig til noget der duer. Fandt aldrig avanceret søgning, men løste det på følgende måde:
1. Højreklik på "hjælp" i bjælken og sæt flueben ved "avanceret"
2. Så kommer der en ny bjælke frem for oven, hvor der er en drop down menu der hedder "meddelelser". Her man man vælge "Ulæste meddelelser i denne mappe" og det var netop det jeg gerne ville.

Men scubakken du hjalp mig på vej og tusind tak for det. Jeg vil gerne give point, hvis du smider et svar...
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
07. januar 2009 - 14:21 #8
det var godt. Jeg bruger selv 2003, så det var lidt et sats om det hele lignede sig selv i 2007. Men du fandt selv vej det sidste stykke.