Avatar billede sommer77 Nybegynder
06. januar 2009 - 17:20 Der er 1 kommentar

copyright, hvad siger reglerne

Hej jeg sidder og er ved at lave en hjemmeside, hvor folk kan downloade gratis ringetoner og wallpapers til deres computer og så overføre dem via bluetooth til mobil og kunne godt tænke mig at vide, hvad copyright reglerne siger på det punkt. Skal man for at kunne vaske sine hænder rene, lave en upload funktion, hvor folk selv kan uploade til siden og dermed selv har ansvaret for om de bryder copyrighten. Lidt ligesom you tube. Der findes jo millioner af forskellige ringetoner og wallpapers rundt om på nettet, som folk bare har smidt på deres hjemmeside uden at have ejerrettighederne til dem. Man jo umuligt finde de rigtige ejere og få deres tilladelse, så må det ikke være nok at skrive en lille undskyldshilsen på siden, hvor man lover at fjerne filerne, hvis man bliver kontaktet af den retmæssige ejer ? Det er jo heller ikke en side med planer om at tjene penge på filerne, men bare en side der samler det hele på et sted og tilbyder det gratis til folk.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. januar 2009 - 18:01 #1
Det er ligemeget om du tjener penge, og det er ligemeget om du har en anonym upload-funktion. Det er dig som ejer, der er ansvarlig for om copyright bliver overholdt. Ellers var det da for nemt, ik' ;)