Avatar billede lanthernen Nybegynder
06. januar 2009 - 14:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udtræk fra database

Hejsa

Jeg har et udtræk der henter salg af varer frem, som ser således ud:

SELECT JnlTickets.PLU, JnlTickets.NodeNo AS Kasse, JnlTickets.DateSold AS Salgsdato, JnlTickets.Qty AS Antal, JnlTickets.Price+JnlTickets.Tax AS TotalPris, JnlTickets.Tax AS Moms, JnlPayments.Fop AS BetalingsType
FROM JnlTickets INNER join
JnlDetails ON JnlTickets.JnlDetailID = JnlDetails.JnlDetailID INNER join
JnlPayments ON JnlDetails.JNLTranID = JnlPayments.JNLTranID
where day(DateSold)=day(getDate()) and month(DateSold)=month(getDate()) and year(DateSold)=year(getDate())

Mit problem er: JnlPayments.Fop AS BetalingsType

Fop står for form of payment og kan f.eks. være danske kroner, svenske kroner, dankort, kredit osv.

Hvis kunden skal af med 200 danske kroner for varen, er det muligt at betale 100 danske kroner i kontanter og resten på dankort(som i butikker).

Problemet er at i udtrækket vil jeg have 2 records i ovennævnte situation, da der både findes en FOP=10 og en FOP=30. Dermed har jeg en "dobbel entry" da beløbet kun skal fremgå i DKK og det gør det kun i tabel JnlTickets (JnlTickets.Price+JnlTickets.Tax AS TotalPris)

MEN jeg er egentligt kun interesseret i JnlPayments.Fop AS BetalingsType når denne er lig med 40.

Så jeg skal bruge et fuldt udtræk af dagens salg og når salget er foregået med FOP=40 skal dette også fremgå.

Er der en måde at udkommentere de andre FOPs i udtrækket?

Andre løsninger/muligheder
Avatar billede lanthernen Nybegynder
07. januar 2009 - 09:48 #1
:-(
Avatar billede lanthernen Nybegynder
25. januar 2010 - 15:05 #2
lukker...