Avatar billede bengun Novice
06. januar 2009 - 09:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Læse Foxpro .dbf fil fra C#

Hej.

Jeg kan ikke finde ud af at læse en Foxpro .dbf fil fra C#. Jeg er kommet frem til følgende kode, men jeg får ingen data.

OdbcConnection odbcConn = new OdbcConnection("Driver={Microsoft Visual FoxPro Driver};SourceType=DBF;DBQ=C:\\Data\\vfptable.dbf;");
odbcConn.Open();

OdbcDataAdapter da = new OdbcDataAdapter("select * from vfptable.dbf", odbcConn);

DataSet ds = new DataSet();
da.Fill(ds);

Hvad gør jeg forkert???
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2009 - 09:17 #1
ODBC maa vaere rigtig.

Gaet:

"select * from vfptable"

(uden .dbf)
Avatar billede aaberg Nybegynder
06. januar 2009 - 09:30 #2
Jeg fandt dette eksempel på nettet. Her bruges OleDB.

/// Build the connection string

string ConnectionString = "Provider=vfpoledb.1;Data Source=samples.dbc";

/// Create the connection

OleDbConnection Connection = new OleDbConnection(ConnectionString);

/// Open the connection, access the data and close the connection

Connection.Open();

string SelectCmd = "SELECT TOP 3 LastName, FirstName, Title FROM Employees

  ORDER BY employeeid";

OleDbCommand Command = new OleDbCommand(SelectCmd, Connection);

OleDbDataReader Reader = Command.ExecuteReader();

// Get the next record in the result set

string Employees = "";

while (Reader.Read())

{

  // Access the data in the current row

  Employees += Reader.GetString(0) + ", " +

      Reader.GetString(1) + " - " + Reader.GetString(2) + "\n";

}

MessageBox.Show(Employees, "Data Reader Demo");

Reader.Close();

Connection.Close();

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget. Her kommer et link til den fulde artikkel:
http://foxcentral.net/microsoft/NETforVFPDevelopers_Chapter07.htm
Avatar billede bengun Novice
06. januar 2009 - 09:34 #3
Hej arne v

Det har jeg prøvet, men uden held.
Programmet kører fint igennem, men når jeg ser på ds, så indeholder det ingen data.
Mangler jeg noget eller ? :-|
Avatar billede bengun Novice
06. januar 2009 - 09:51 #4
Hej aaberg cc

SUPER. Det virker.

Send et svar så du kan få dine velfortjente point. :-)
Avatar billede aaberg Nybegynder
06. januar 2009 - 09:56 #5
:-)