Avatar billede moddi100 Seniormester
05. januar 2009 - 18:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente indhold af tekstfelt, hvor kun navnet på tekstbox kendes

Hej,

Er det på nogen måde muligt, at hente indholdet af en (rich)textbox hvis man kun har navnet på denne?

Tekstboksen er nemlig genereret i en løkke, så navnet er ikke gemt i en variabel.
Avatar billede moddi100 Seniormester
05. januar 2009 - 19:04 #1
Det skal lige siges at det er i forbindelse med oprettelsen af en tabcontrol og de dertil hørende tabpages. Tekstboksen er altså på en tabpage.
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. januar 2009 - 21:32 #2
Her er et hurtigt eksempel:

            foreach (Control c in tabPage1.Controls)
            {
                if (c.Name == "richTextBox1" && c is RichTextBox)
                {
                    Console.WriteLine(((RichTextBox)c).Text);
                }
Avatar billede aaberg Nybegynder
06. januar 2009 - 08:06 #3
Du kan også bruge this.Controls.Find() metoden.

eksempel:

RichTextBox myRichTextBox = (RichTextBox)this.Controls.Find("nameOfTextBox", true)[0];
Avatar billede lasserasch Juniormester
06. januar 2009 - 08:31 #4
Hmmm, er det en windows app. eller web vi snakker om?

Nu er jeg ikke bombe sikker, men hvis det er web vi snakker om og du genererer din tekst boks dynamisk, så vil ovenstående metode vist ikke være nok, da din side ikke vil kende til tekst boksen ved postback før du genskaber den.

Men hvis det er en windows app. så ville jeg gøre det samme som spotgun.

Aaberg_cc's svar antager at din tekst boks ligger som en kontrol under roden og ikke på en tabpage, men ellers burde denne også virke find :-)
Avatar billede moddi100 Seniormester
06. januar 2009 - 17:34 #5
Spotguns metode virker fortrinligt.

Ps: det er en windows app.