Avatar billede lasse212 Nybegynder
05. januar 2009 - 17:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan Fjerner man #IT fra excel

Jeg har oprette en ark hvor i at jeg henter noget fra et akr

    Fornavn    Efternavn    Rode
0    #REFERENCE!    #REFERENCE!    #REFERENCE!
    #I/T    #I/T    #I/T
0    #I/T    #I/T    #I/T

0 er fra et andet ark..

Hvrdan kan jeg få #I/T væk... er der en som kan hjælp med en kode

/Lasse
Avatar billede be_nice Juniormester
05. januar 2009 - 17:19 #1
Flg. er sakset fra Excel hjælpefilen:
Rette fejlen #I/T
Vis alt
Skjul alt
Denne fejl angiver, at en værdi ikke er tilgængelig for en funktion eller formel.

Symptom
#I/T vises i en eller flere celler i et regneark i Excel.

Årsager
Der mangler data, og der er indtastet #I/T eller IKKE.TILGÆNGELIG() i stedet.
Der er angivet en forkert værdi for argumentet opslag_værdi i regnearksfunktionerne VOPSLAG, SLÅ.OP, SAMMENLIGN eller LOPSLAG.
Regnearksfunktionerne LOPSLAG, VOPSLAG eller SAMMENLIGN er brugt til at lokalisere en værdi i en usorteret tabel.
Der benyttes et argument i en matrixformel (matrixformel: En formel, der udfører flere beregninger på et eller flere sæt værdier og derefter returnerer et enkelt eller flere resultater. Matrixformler er placeret mellem klammeparenteser { } og angives ved at trykke på CTRL+SKIFT+ENTER.), der ikke indeholder samme antal rækker eller kolonner som det område, der indeholder matrixformlen
Der udelades et eller flere argumenter til en indbygget eller brugerdefineret regnearksfunktion
Du bruger en brugerdefineret regnearksfunktion, der ikke er tilgængelig.
En makro, der køres, indsætter en funktion, der returnerer #I/T.
Løsning
Hvis fejlkontrollen er aktiveret i Excel, kan du eventuelt klikke på knappen, der vises ved siden af den celle, der viser fejlen , klik på Vis beregningstrin, hvis det vises, og klik derefter på den løsning, der passer til dine data.
Tip!    Gennemgå de følgende løsninger for at finde ud af, hvilken indstilling du skal klikke på.

Hvis du manuelt indtastede #I/T i en celle, skal du erstatte dem med de faktiske data, hvis disse data nu er tilgængelige. Hvis du f.eks. indtastede #I/T i celler, hvor data ikke er tilgængelige endnu, returnerer formler, der refererer til disse celler, også #I/T i stedet for at forsøge at beregne en værdi. Hvis du i stedet for indtaster en værdi, skulle fejlen være løst i de celler, der indeholder formlerne.
Kontroller, at argumentet (argument: De værdier, som en funktion bruger til at udføre handlinger og beregninger. Den type argument, som en funktion bruger, gælder kun for den pågældende funktion. Almindeligvis bruges tal, tekst, cellereferencer og navne som argumenter i funktionerne.) opslag_værdi, som du indtastede i en af regnearksfunktionerne VOPSLAG, SLÅ.OP, SAMMENLIGN eller LOPSLAG har den korrekte værdi. Kontroller f.eks., at du indtastede en værdi eller en cellereference i stedet for en områdereference.
Du kan finde flere oplysninger om brug af de korrekte argumenter sammen med funktioner i VOPSLAG-funktion, SLÅ.OP-funktion, SAMMENLIGN-funktion eller LOPSLAG-funktion.

Som standard skal funktioner, der slår oplysninger op i tabeller, være sorteret i stigende rækkefølge. Men regnearksfunktionerne VOPSLAG og LOPSLAG indeholder argumentet lig_med, som fortæller funktionen, at den skal finde en identisk post, selvom tabellen ikke er sorteret. Hvis du vil finde en identisk post, skal du indstille argumentet lig_med til FALSK.
Regnearksfunktionen SAMMENLIGN indeholder argumentet sammenligningstype, der angiver den rækkefølge, listen skal sorteres i, for at finde det søgte. Hvis denne funktion ikke kan finde det søgte, kan du forsøge at ændre argumentet sammenligningstype. Hvis du vil finde en identisk post, skal du sætte argumentet sammenligningstype til 0.

Hvis en matrixformel er indtastet i flere celler, skal du sørge for, at de områder, som formlen refererer til, indeholder samme antal rækker og kolonner eller indtaste matrixformlen i færre celler. Hvis matrixformlen f.eks. er indtastet i et område, der indeholder 15 rækker (C1:C15), og formlen refererer til et område, der indeholder 10 rækker (A1:A10), angives #I/T i området C11:C15. Du kan rette fejlen ved at indtaste formlen i et mindre område, f.eks. i C1:C10, eller ændre angivelsen af området, som formlen refererer til, så det indeholder samme antal rækker, f.eks. A1:A15.
Du kan finde yderligere oplysninger om at arbejde med matrixformler i Retningslinjer for og eksempler på matrixformler.

Indtast alle obligatoriske argumenter i funktionen, der returnerer fejlen.
Kontroller, at projektmappen, der indeholder den pågældende regnearksfunktion, er åben, og at funktionen fungerer korrekt.
Kontroller, at argumenterne i funktionen er korrekte og anvendes i den korrekte placering.

Det korte svar på dit spørgsmål er at du kan indsætte en funktion i dine evt. formler der forhindrer visning af #I/T f.eks.:
=HVIS(ER.FEJL(A2);"Kan ikke beregnes";A1*A2)
/Be_Nice
Avatar billede lasse212 Nybegynder
05. januar 2009 - 17:30 #2
Okey det var langt.

Jeg har i ark1 hvor at jeg skriver et nummmer som der henter fra ark2
så at der på ark1 kommer til at stå fornavn i en celle og efternavn i næste celle
men når jeg ikke har taste et nummer stå der bare #I/T isted for
jeg har gjort sådan her =Mandskab!L2 sådan henter jeg i ark2 til ark1 om der er rigtig ved jeg ikke
Avatar billede b_hansen Novice
05. januar 2009 - 19:15 #3
Den nemmeste løsmimg er at indkapsle din nuværende formel i en HVIS-sætning:

=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(din formel);0;din formel)

Hvis du ikke vil viser nul, kan du i stedet bruge denne formel:

=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(din formel);"";din formel)

Den er dog ikke så god, hvis du skal bruge opslagene i andre beregninger.
Avatar billede b_hansen Novice
05. januar 2009 - 19:16 #4
i dit eksempel vil det så se sådan ud:
=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(Mandskab!L2);0;Mandskab!L2)
Avatar billede lasse212 Nybegynder
05. januar 2009 - 20:54 #5
den kode skal den være før eller efter den her
den her er fra celle G2  =Fuldtiden!B9
den her er fra celle H2  =LOPSLAG(G2;A2:H201;3;FALSK)
den her er fra celle I2  =LOPSLAG(G2;A2:H200;4;FALSK)
den her er fra celle J2  =LOPSLAG(G2;A2:H200;5;FALSK)

celler H2,I2,J2  sætter jeg ind på ark fuldtiden  =Mandskab.!H2 o.s.v
Avatar billede b_hansen Novice
05. januar 2009 - 21:34 #6
Det må blive noget i stil med:

=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(G2;A2:H201;3;FALSK));0;LOPSLAG(G2;A2:H201;3;FALSK))

Du skal altså lave ændringen for hver =LOPSLAG()
Avatar billede lasse212 Nybegynder
05. januar 2009 - 21:40 #7
Den køre fint. men hvordan kan jeg gøre så det ikke kommer til at stå 0
Avatar billede lasse212 Nybegynder
06. januar 2009 - 00:25 #8
Rode    Fornavn    Efternavn
0    0    0    0    0
G2    H2      I2      J2
Avatar billede b_hansen Novice
06. januar 2009 - 06:32 #9
Som jeg skrev, skal du udksifte nullet med anførselstegn:
=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(G2;A2:H201;3;FALSK));"";LOPSLAG(G2;A2:H201;3;FALSK))

Alternativt kan du vælge i formateringen, at der ikke skal vises nuller
Avatar billede lasse212 Nybegynder
06. januar 2009 - 16:33 #10
tak for hjælpen, jeg opretter lige en nye for jeg skal lige havde hjælp til at lave en fomel til at jeg kan trykke på en knap pgså at den skal gemmes i en acces database. der skal jeg lige havde hjælp til hvordan jeg gøre det
Avatar billede b_hansen Novice
07. januar 2009 - 06:32 #11
det ligger desværre langt uden for mine evner *S* Men tak for point