Avatar billede teamdev Novice
05. januar 2009 - 10:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Exchange 2007 properties melder database fejl

Hejsa

Jeg har netop installeret en exchange 2007 på et nyt domæne, importeret brugere fra gammelt AD til nyt AD.

Exchange 2007 har fundet brugerne fra AD, men når jeg højreklikker på en bruger får jeg følgende fejl:

The properties on 'Arne Jensen' have invalid data..........

The following values have invalid data
Database

Det gælder for alle de brugere Exchange har fundet i AD.
Hvad hulen er gået galt og hvad hulen gør jeg for at fikse det.
Avatar billede strych9 Praktikant
05. januar 2009 - 11:01 #1
Hvilket tool har du brugt til at importere?

Hvordan med schema i det gamle domæne? Hvilken windows version kørte din nyeste domain controller i det gamle domæne? service pack niveau? Win2000 mixed mode, native mode eller andet? Er der kørt ADprep med en exchange 2007 CD i domænet?
Avatar billede teamdev Novice
05. januar 2009 - 11:21 #2
Tool til at importere:
Active Directory Migration tool

Gammelt domæne:
Win2K servere SP4
Native mode

Der er ikke kørt ADprep
Avatar billede teamdev Novice
05. januar 2009 - 11:41 #3
Når jeg forsøger en adprep /forestprep

Adprep was unable to extend the schema.
[Status/Consequence]
There is a schema conflict with Exchange 2000. The schema is not upgraded.
[User Action]
The schema conflict must be resolved before running adprep. Resolve the schema conflict, allow the change to replicate between all replication partners, and then run Adprep. For information on resolving the conflict, see Microsoft Knowledge
Base article Q325379.
Synes ikke den artikel fra MS hjælper mig
Avatar billede strych9 Praktikant
05. januar 2009 - 12:01 #4
Jeg skal til at i byen resten af dagen så jeg har ikke megen tid.
Men feks skal din exchange 2000 organisation være i native mode før du får lov at udvide schema.
Faktisk er jeg ikke sikker på at du overhovedet kan gøre det hvis din schema master i det gamle domæne er mindre end 2003 SP1. Altså du kan vel kaste sådan en ind midlertidigt i det gamle domæne?
Avatar billede teamdev Novice
05. januar 2009 - 12:40 #5
Har forsøgt at smide en 2k3 ind, men får ikke lov at gøre den til Domaincontroller

Igen, adprep forestprep der driller
Avatar billede teamdev Novice
05. januar 2009 - 14:32 #6
Har fået mailboxene op at rulle.

Alle AD brugerkonti havde en legacy mailbox. Jeg markerede hele dynen og valgte disable.

Herefter oprettede jeg mailboxene korrekt ved at vælge opret ny mailbox og tilføje alle brugerne fra AD'et igen.
Avatar billede teamdev Novice
22. februar 2010 - 19:50 #7
lukker denne, min sidste kommentar var vel en fyldestgørende løsning