Avatar billede kjaergaardanders Nybegynder
04. januar 2009 - 20:50 Der er 1 kommentar

loop en variabel

i min kode hvor jeg har

varRsKundeId = rs("id")

og

varRsOid = rs_oid ("ProductID")

trækker den kun, den første eller sidste post ud af databasen, hvordan får jeg koden, til at loop flere gang, med de oplysninger der er i variablen ?

<!-- #include file="include/dbconnect.asp" -->

    <%
    response.Write("<span class='h21'>Ordre Oversigt  :</span><br/>")
    Response.Write("Ordre Kunde Dato")
    %>

    <form method="post" action="?page=ordre&tlf=1"> <!--søg i kunde database efter tlf nummer-->
    <input type="text" name="var_tlf" />
    <input type="submit" value="telefon nummer" />
    </form>

    <% if request.QueryString("tlf") = 1 Then
    var_tlf = Replace(Request.Form("var_tlf"),"'", "")

    sql = "select * from kundearkiv where kunde_tlf like '%"&var_tlf&"%'" 'søger efter tlf i kundearkiv
    set rs = Conn.Execute(sql)

    varRsKundeId = rs("id")

    sqlOrdre = "SELECT * FROM  kundearkiv, orders WHERE orders.kid="&varRsKundeId&" AND kundearkiv.id="&varRsKundeId&" group by FakturaNr DESC" ' vælger kid i orders ud fra variablen kundeid
    set rsOrdre = Conn.Execute(sqlOrdre) ' gruppere efter fakturanr

    Response.Write("<span class='h2'>Resultater</span></h2><br /><br/>")
    Response.Write("<span class='h3'>Følgende produkters beskrivelse matcher dit søgeord:</span><br/><br/><br/>")

                do until rsOrdre.eof ' lister ordre list
                    %>
              <a href="default.asp?page=ordre&ovis=1&oid=<%=rsOrdre("OrderID")%>"><span class="h21"><%=rsOrdre("OrderID")%> &nbsp <%=rsOrdre("kunde_navn")%> &nbsp <%=rsOrdre("kunde_efternavn")%> &nbsp <%=rsOrdre("Dato")%></span></a><br /><br />
              <%
                rsOrdre.movenext
                loop
    end if

    if request.QueryString("ovis") = 1 Then

    var_oid = request.QueryString("oid")

    sql_oid = "SELECT * FROM orders WHERE orders.OrderID="&var_oid&""
    set rs_oid = Conn.Execute(sql_oid)

    varRsOid = rs_oid ("ProductID")

    sqlOrdreId = "SELECT * FROM products WHERE products.PID="&varRsOid&""
    set RsOrdreId = conn.Execute(sqlOrdreId)

    do until RsOrdreId.eof ' lister ordre list
        %>

              <%=RsOrdreId("Pname")%> &nbsp  <%=RsOrdreId("Pdesc") %> &nbsp  <%=RsOrdreId("Pprice") %>,-

        <%        RsOrdreId.movenext
                loop

    end if
    %>
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
27. januar 2009 - 09:30 #1
Ønsker du at opsamle ID's for alle poster fra databasen?
Så skal du lave et dynmaisk array i stedet for.

dim ProductIDArray() as long
dim IDArray() as long
dim counter as long
counter = 0

' hvis du bruger ordet 'preserve' så nulstilles dit array ikke for hver udvidelse
' i din løkke - lav fx en counter til at holde styr på størrelsen, start på plads 0:
while...
  redim preserve ProductIDArray(counter)
  ProductIDArray(counter) = rs_oid ("ProductID")
  counter = counter + 1
wend...