Avatar billede dennisnn Nybegynder
04. januar 2009 - 15:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatering af tabel ved hentning fra DB

Hey jeg har et lille problem, hvis i ser på denne kode:

  <table width="50%" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0">
        <tr>
          <?php do { ?>
            <td align="left" valign="top"><a href="about.php?id=<?php echo $row_rsSubmenu['id']; ?>&amp;mainid=<?php echo $row_rsSubmenu['mainid']; ?>" class="submenu"><?php echo $row_rsSubmenu['navn']; ?></a></td>
            <?php } while ($row_rsSubmenu = mysql_fetch_assoc($rsSubmenu)); ?>
        </tr>
      </table>

Så har jeg det problem at der opstår et stort mellemrum mellem de forskellige links der kommer frem, hvad kan dette skyldes? Kan jeg få den til at vise de repeatede links i en kolonne til højre for den oprindelige istedet for at alle links ligger i den samme kolonne?

Dennis
Avatar billede nemlig Professor
04. januar 2009 - 18:59 #1
Hvis jeg har forstået det rigtigt - så prøv at starte med denne her:

<table width="50%" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0">
<?php
while($row_rsSubmenu = mysql_fetch_assoc($rsSubmenu))
{ ?>
<tr>
  <td align="left" valign="top"><a href="about.php?id=<?php echo $row_rsSubmenu['id']; ?>&amp;mainid=<?php echo $row_rsSubmenu['mainid']; ?>" class="submenu"><?php echo $row_rsSubmenu['navn']; ?></a>
  </td>
</tr>
<?php } ?>
</table>
Avatar billede nemlig Professor
04. januar 2009 - 19:09 #2
Nu skrives linkene i hver sin række, men jeg er slet ikke sikker på, at det er det, du ønsker.
Ellers kom tilbage, hvor det er skåret lidt mere ud i pap.
Hvad siger din class=submenu?
Avatar billede dennisnn Nybegynder
04. januar 2009 - 19:15 #3
Tror vi mener det samme, nu er problemet blot at den kun viser den sidste post fra databasen.
min class siger ikke andet end skrifttype og størrelse
Avatar billede nemlig Professor
04. januar 2009 - 19:22 #4
Hvad sker der, hvis du gør sådan her:

  <table width="50%" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0">
          <?php do { ?>
        <tr>
            <td align="left" valign="top"><a href="about.php?id=<?php echo $row_rsSubmenu['id']; ?>&amp;mainid=<?php echo $row_rsSubmenu['mainid']; ?>" class="submenu"><?php echo $row_rsSubmenu['navn']; ?></a></td>
        </tr>
            <?php } while ($row_rsSubmenu = mysql_fetch_assoc($rsSubmenu)); ?>
        </table>
Avatar billede dennisnn Nybegynder
04. januar 2009 - 19:31 #5
Så står de under hinanden, jeg ville meget gerne have at de kunne stå ved siden af hinanden :)
Avatar billede nemlig Professor
04. januar 2009 - 19:38 #6
Så vil jeg mene, at din oprindelige kode er OK.
Du skal måske lege lidt med <table width ="50%".....

Prøv at fjerne width="50%" og se hvad der sker.
Du kan også give tabellen en fast bredde ved at skrive:
<table width="200px".... og så lege lidt med de 200px.
Avatar billede dennisnn Nybegynder
04. januar 2009 - 23:25 #7
Det var sgu da bare det der skulle fjernes! Mange tak!
Avatar billede nemlig Professor
05. januar 2009 - 07:15 #8
Det var godt - så får du lige et svar.