Avatar billede droner Nybegynder
04. januar 2009 - 12:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilføjelse af trådløs printer - hvordan?

Hej,

Jeg har en trådløs Epson Stylus DX9400F printer. Den er sat op til min PC og her fungerer den fint. Nu vil jeg gerne have koblet den på min kones PC og det kan jeg ikke finde ud af. Hvordan gør jeg det? Jeg har givet den en navn og forsøgt at finde den på min kones PC, men uden held. Vi har bruger trådløst net, men det er ikke lykkedes mig at lave et lokalt netværk. Skal det til før hun kan kobles på?

Vi er ved at skifte Internetudbyder. I den forbindelse udskiftes vores trådløse router også. Volder det problemer i forhold til printeren eller kører det helt uden om?

Håber I kan hjælpe :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. januar 2009 - 12:33 #1
Helt grundlæggende skal du have et netværk oppe, så de to PC´ere kan se hinanden - ellers kan du jo ikke se en printer, der er koblet på den ene enhed.

Men kører I over den samme router, er netværket jo allerede oppe - så skal du primært sørge for at maskinerne er i samme domæne/arbejdsgruppe, at den bruger der logges på med, forefindes med samme brugernavn og passeord på begge maskiner, samt at der ikke er en firewall der spærer for "fil og print deling" (som selvfølgelig skal være slået til på netkortet)
Avatar billede droner Nybegynder
04. januar 2009 - 16:57 #2
Dvs. at når jeg skifter trådløs router skal jeg lave en ny printeropsætning? Eller kan man blot rette den gamle til? Er der en let guide til opsætning af domæne/arbejdsgruppe? Jeg har prøvet før uden held.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. januar 2009 - 11:58 #3
Når du skifter router, vil den trådløse opsætning formentlig ændre sig (f.eks. ny krypteringsnøgle). Derfor skal opsætningen i printeren ændres, ligesom den skal på PC´erne.

Jeg tror der findes masser af guides til at sætte en arbejdsgruppe op, men jeg har aldrig benyttet nogen, og kan derfor heller ikke henvise til nogen.
Avatar billede droner Nybegynder
22. februar 2009 - 19:08 #4
Pga. manglende svar lukker jeg spørgsmåle.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. februar 2009 - 08:22 #5
Du har jo ikke skrevet, om problemet er afhjulpet - derfor har jeg ikke lagt svar.