Avatar billede martinpp Nybegynder
04. januar 2009 - 11:46 Der er 5 kommentarer

hjemmeside med bund ligesom facebook

Hej jeg leder efter en kode til min hjemmeside hvor jeg vil opdele den i 2 frames den ene skal være øverst og fylde det hele undtagen i bunden hvor jeg vil have en bund hvor jeg kan skrive noget. Lidt ligesom statuslinjen i internet explore eller Facebooks bund hvor man kan se venner online og den bliver i bunden selv om man fx har tykket på f11 eller har fjernet noget menu i explore.

Det kan vel godt lade sig gøre med frames ikke
min skal bare fylde 100% i bredden og måske 12px i højden.
Avatar billede martinpp Nybegynder
04. januar 2009 - 11:47 #1
den skal også blive der når man ruller med scroleren...
Avatar billede martinpp Nybegynder
04. januar 2009 - 13:52 #2
kan jeg godt gøre sådan her:

<iframe src ="main.html" width="100%" height="97%" scrolling="auto" frameborder="0"></iframe>
<iframe src ="bund.html" width="100%" height="22" scrolling="auto" frameborder="0"></iframe>
Avatar billede ssv Nybegynder
04. januar 2009 - 17:18 #3
Det ville være _meget_ upraktisk. Er der nogen speciel grund til at du bruger iframes?
Avatar billede martinpp Nybegynder
04. januar 2009 - 17:46 #4
ved ikke hvad man eller kan gøre?
Avatar billede roenving Novice
05. januar 2009 - 16:58 #5
Det kan laves ganske simpelt med et frameset, men det er jo fuldstændig gået af mode:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
  <head>
    <title>Mit frameset</title>
  </head>
  <frameset rows="*,22">
    <frame src="main.html">
    <frame src="bund.html">
  </frameset>
</html>

-- men kan da mærke, at jeg er blevet lidt rusten, så jeg har sikkert overset noget i frame/-set-koden !-)