Avatar billede palle-toft Nybegynder
04. januar 2009 - 10:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL giver mig problemer!

Hej alle eksperter,

Håber en af jer kan hjælpe mig. Jeg sidder fast og kan ikke rigtig se hvor jeg laver fej.

Jeg skal have talt hvor mange records der møder et bestemt kriterium.

KODE:

<%
'---------- Antal gange MAKE AD xyz er vist
SQL = "SELECT COUNT(*) As besog FROM url_besoeg WHERE use_module = " & make_ad
response.write(SQL)
SET Data = dbconn.Execute(SQL)
besog = Data("besog")
%>
<% =besog %>

RESPONSE.WRITE giver dette resultat:
SELECT COUNT(*) As besog FROM url_besoeg WHERE use_module = MAKE AD 620

OG JEG FÅR FØLGENDE FEJL MEDDELELSE:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'use_module = MAKE AD 620'.

/member/adcreator.asp, line 112

LIDT UNDERLIGT DA LINJE 112 SLET IKKE FOREKOMMER I MIN KODE. DET HELE ER I EN DO WHILE LØKKE, SOM FUNGERER NÅR JEG TAGER Set Data FRA.

Hvad hulen er der galt? Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede softspot Forsker
04. januar 2009 - 11:34 #1
Det er enten fordi feltet use_module er en tekst og værdien dermed skal omstilles af apostroffer, eller fordi du forsøger at søge på en tekst for et felt der er numerisk.

Prøv evt.

<%
'---------- Antal gange MAKE AD xyz er vist
SQL = "SELECT COUNT(*) As besog FROM url_besoeg WHERE use_module = '" & make_ad & "'"
response.write(SQL)
SET Data = dbconn.Execute(SQL)
besog = Data("besog")
%>
<% =besog %>
Avatar billede palle-toft Nybegynder
06. januar 2009 - 08:50 #2
Tak for dit svar, som  var helt rigtigt...:-)
Avatar billede palle-toft Nybegynder
06. januar 2009 - 08:51 #3
Efter min mening temmelig uigennemskueligt, hvordan man tildeler points...
Avatar billede softspot Forsker
06. januar 2009 - 11:09 #4
Det kræver lige et svar fra min side og så skal du vælge den eller de brugere i listen og acceptere :-)
Avatar billede softspot Forsker
06. januar 2009 - 12:28 #5
Tak for point :)