Avatar billede filu Nybegynder
03. januar 2009 - 20:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

lave en knap i regneark excel 2003 uk

Hej kan nogen hjælpe med følgende
på sheet1 skal der være en knap 1 der åbner for hele sheet2 og en knap2 der åbner for hele sheet 3 ,og så videre
Avatar billede nemlig Professor
03. januar 2009 - 21:16 #1
En nem måde at lave det på, er via makro.
Stå på sheet1 og vælg at indspille en makro.
Skift derefter til sheet2, og afslut derefter din makroindspilning.
Herved har du lavet koden, som skifter fra sheet1 til sheet 2.
Så mangler du bare at lave knappen, hvortil du knytter makroen.
Så virker det, og så er det nemt en anden gang at lave noget lignende.

Knap opretter du ved først at vælge Værktøjslinjer (tools) i Vis (show)-menuen og derefter vælger du Formularer "(formula). Her kan du vælge en knap.
Efterfølgende højreklikker du på knappen og tildeler din makro.
Avatar billede kabbak Professor
03. januar 2009 - 21:30 #2
Her er koderne for frem og tilbage, lav dine knapper fra Formularer og til knyt dem makroerne.
De skulle virke på alle ark, Sæt dem i et module, ikke i et ark eller thisworkbook moduler.

Public Sub Frem()
    Dim Ws As Worksheet, OK As Boolean, Gl As String
    OK = False
    If ActiveSheet.Name = Sheets(ThisWorkbook.Sheets.Count).Name Then OK = True    ' hvis aktive ark er den sidste, vælges den første
    For Each Ws In ThisWorkbook.Worksheets
        If OK Then
            Ws.Activate
            Exit Sub
        End If
        If Ws.Name = ActiveSheet.Name Then OK = True
    Next
End Sub

Public Sub Tilbage()
    Dim Ws As Worksheet, OK As Boolean, Gl As String
    OK = False
    For Each Ws In ThisWorkbook.Worksheets
        If Ws.Name = ActiveSheet.Name Then OK = True
        If OK Then
            If Gl = "" Then Gl = Sheets(ThisWorkbook.Sheets.Count).Name    ' hvis vi er på første side, vælges sidste
            Worksheets(Gl).Activate
            Exit Sub
        End If
        Gl = Ws.Name
    Next
End Sub
Avatar billede filu Nybegynder
03. januar 2009 - 22:30 #3
Det virker nemlig, det er tilpas nemt til mig
så nemlig får point
Avatar billede kabbak Professor
03. januar 2009 - 22:39 #4
et svar ;-))
Avatar billede nemlig Professor
03. januar 2009 - 22:43 #5
Hermed svar.
Avatar billede kabbak Professor
03. januar 2009 - 22:46 #6
sorry, så ikke lige at det var nemlig, der skulle have, så se bort fra mig