Avatar billede brhino Nybegynder
03. januar 2009 - 14:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

String til (hex) UInt64

Jeg har en ting der er ved at drive mig til vanvid, og som jeg håber en af jer kan fortælle mig løsningen på.

Følgende vil jeg gerne have lavet om til UInt64 (hex)

String a = "303478";
UInt64 b = Convert.ToUInt64(a);

Hvis jeg bruger Convert.ToUInt64(a) så ligger den bare strengen lige over. Dvs. at min 'b' blot er blevet til 303478. Men jeg vil have den til at være hex værdien af 303478, hvilket skulle være: 0x4A176.

Det skal lige siges at jeg har tænkt mig at bruge væsentlig flere cifre. Dette er blot for "nemhedens" skyld.

Kan nogen fortælle mig hvordan det kan gøres?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2009 - 14:26 #1
Din variabel b vil altid blot indeholde et tal - det kan du ikke be' om at være i Hex.

Men når du udskriver tallet kan du:

  b.ToString("X")

eller

  "0x" + b.ToString("X")
Avatar billede brhino Nybegynder
03. januar 2009 - 14:31 #2
Bliver den så ikke lavet om til en streng. UInt64 er jo 64bit integer, eller tager jeg helt fejl?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2009 - 14:37 #3
Din variabel b vil altid blot indeholde et tal.
Avatar billede brhino Nybegynder
04. januar 2009 - 13:23 #4
Tak, det virker :) Smid lige et svar...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2009 - 16:18 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, og accepter dit eget svar.
Avatar billede brhino Nybegynder
04. januar 2009 - 20:59 #6
Jamen, så gør jeg det... Tak for hjælpen :)