Avatar billede kashmir0999 Nybegynder
03. januar 2009 - 13:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

skrive til tekstfil

Jeg har et lille problem med at få et php script til at skrive til en text fil.
Det burde være ret enkelt, så jeg forstår ikke at det ikke virker.
Jeg bruger flg. script:

<html>
<body>
      <?php
          $indhold = "halli hallo";
          $fil = fopen("test.txt", "w");
          fwrite($fil, $indhold);
          fclose($fil);
          ?>
</body>
</html>

Når jeg åbner siden skulle den jo så gerne skrive "halli hallo" i min test.txt fil, og hvis denne ikke eksisterede (de gør den) skulle den gerne lave en sådan fil... Det gør den bare ikke..

hvad er der galt?

i samme omgang kunne jeg godt tænke mig at vide om det er muligt, at få den til at lave "tab" mellemrum og så skrive noget mere?
Avatar billede lakridserne Nybegynder
03. januar 2009 - 13:57 #1
For at starte med slutningen kan den sidste udfordring løses ved at skrive \t der hvor tab skulle have været. Kører du webserveren på linux eller windows? Vi skal nemlig have lavet om på nogle rettigheder til filen/mappen.

/lakridserne
Avatar billede kashmir0999 Nybegynder
03. januar 2009 - 14:18 #2
Jeg skulle meget gerne have de rettigheder der skal til... men det er en linux server..
Avatar billede kashmir0999 Nybegynder
03. januar 2009 - 14:22 #3
Du havde ret!!Det var lige rettighederne der skulle pilles ved... Synes jeg havde ændret dem for hele mappen, men det har åbenbart ikke virket. Tak!!
Avatar billede lakridserne Nybegynder
05. januar 2009 - 21:25 #4
Selvtak