Avatar billede gunfar Nybegynder
03. januar 2009 - 00:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

trådløs netkort

hej
har prøvet at installere trådløs netkort til min stationære pc
hvad gør jeg / gør jeg ikke ,,
det vil ikke fange nettet

er hel på begynder stadiget..

er det kortet der ikke er ok / er kortet defekt
Avatar billede olholm Nybegynder
03. januar 2009 - 01:03 #1
har du instaleret den medfølgende driver til dit trådløse netkort ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. januar 2009 - 17:03 #2
Inden du monterer kortet i maskinen, skal du køre programmet på den medfølgende cd/DVD.

Når det er gjort, slukker du maskinen, og monterer kortet.

Ved næste start, vil den finde nyt hardware, og installere driveren til dette.
Avatar billede gunfar Nybegynder
04. januar 2009 - 17:59 #3
som sagt er jeg ny begynder her

har kun netkortet til min pc

fået det som brugt
har ikke nogen cd hertil
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2009 - 13:03 #4
Så skal du fortælle hvilket kort det drejer sig om, hvis jeg skal forsøge at fine en driver til dig.
Avatar billede gunfar Nybegynder
05. januar 2009 - 23:12 #5
hej

læser det til at være
deltaco
wlan-100
rev2

bag på står der
0e04cf1c8ee

tal 0 = måske.. bogstav o

her er et billede evt..
http://peecee.dk/upload/view/148009
Avatar billede gunfar Nybegynder
05. januar 2009 - 23:13 #6
mit billede er kun det af net kortet
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2009 - 13:48 #7
Så går du ind på http://www.deltaco.eu/supportcenter.aspx

Under 1 vælger du Network
Under 2 vælger du W-LAN
Under 3 vælger du WLAN-100

Så får du WLAN-100.zip og WLAN-100_vista.zip

Den første er hvis du ikke bruger Vista, og den anden er hvis du bruger Vista.
Bare pak dem ud, og gem den/dem på skrivebordet.
Nu fjerner du netkortet fra maskinen, og installerer driveren ved at køre setup.exe i den udpakkede mappe.
Når den er installeret, slukker du maskinen, og monterer netkortet, og starter igen. Nu vil den have fundet nyt hardware, og den installerer driveren til det.

Husk altid når du roder inde i maskinen, at koble de 220 volt fra, tryk en enkelt gang på startknappen, for at tømme evt. kondensatorer for strøm, og først derefter er maskinen helt strømløs.
Avatar billede gunfar Nybegynder
06. januar 2009 - 23:09 #8
hej
dragonknight

jeg er kommen så langt nu at den vil have en  netværksnøgle
er vel hos min  netudbyder jeg henter dette..
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2009 - 14:57 #9
Nej netværksnøglen, er en du bestemmer. DA du satte WPA-PSK op på routeren, gav du den en nøgle til at kryptere med, og det er denne nøgle som netkortet skal bruge for at kunne dekryptere trafikken fra routeren.
Avatar billede gunfar Nybegynder
18. januar 2009 - 13:07 #10
dette ? lukkes først når jeg har x-tra pc  da jeg skal bruge pc vedr skole sager
Avatar billede gunfar Nybegynder
23. december 2009 - 00:36 #11
vil afslutte denne så giv et svar  dragonknight
Avatar billede gunfar Nybegynder
04. november 2011 - 19:32 #12
tak