Avatar billede jp290178 Nybegynder
31. december 2008 - 23:59 Der er 3 kommentarer

Nyhedssystem (PHP/MySQL)

Jeg sad og søgte på en dansk guide over et nemt nyhedssystem, og flere af resulateterne linkede til tidligere forespørgelser her inde, hvor flere var så behjælpelig med at yde sin assistance til at bidrage med et. Skulle der sidde en hjælpsom kode haj derude, høre jeg meget gerne fra dig.

Det som jeg ønsker er et nyhedssystem, som viser følgende:

• Forfatter
• Dato
• Overskrift
• Artikel / Nyhed
• Automatisk fremvisning ved bestemt angivet dato
• Samt mulighed for tilføjelse af foto.

Her er det vigtigt at systemet kan deles op til at håndter skrivning til flere databaser ud fra admins valg. Altså nyheder fra gruppe 1 og gruppe 2 osv. men kan søges under i samme søgefelt?

Indholdet skal kunne "Oprettes", "Rettes" og "Slettes" og gerne med mulighed for formatering af teksten.
En anden ting som kunne være lidt fancy, vil være at admin selv kan bestemme om læseren kan give sit be syv med til nyheden eller ej. Vigtigst af alt er at det kan integreres i et eget design.

Håber at der er en som vil hjælpe eller assisterer mig.

Mvh
JP
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2009 - 19:02 #1
Her tror jeg du skal smide lidt flere points i hvert fald.

Først skal du oprette en tabel i databasen:

### TABLE FOR NEWS ###

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `news_system` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `author` int(11) NOT NULL,
  `headline` varchar(125) collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `articles` text collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `pic` varchar(50) collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 COLLATE=latin1_danish_ci AUTO_INCREMENT=1 ;

### TABLE FOR AUTHORS ###

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `news_authors` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `user` varchar(16) collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `irl_name` varchar(100) collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`),
  UNIQUE KEY `user` (`user`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 COLLATE=latin1_danish_ci AUTO_INCREMENT=1 ;
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2009 - 19:05 #2
Kunne evt. være sådan her ^^

den første indeholder artiklen, og i din PHP kode skal vi så tjekke om der er sat noget billed på.

Den anden indeholder de forskellige forfattere.
For at spare mængden af data og for at gøre det mere overskueligt ved udvidelse eller lign. så skal der bare i artiklen stå den forffatters id, og så selvom man retter forfatterens navn eller noget, så retter det sig alle steder, da de kun henviser til det id. Langt smartere end der står den forfatters navn ved hver enkelt artikel.
Avatar billede jp290178 Nybegynder
02. januar 2009 - 15:59 #3
qtax87: Mange tak... Er det muligt at vi kan snakke om en løsning? Hvis, kan du kontakte mig på jp290178@gmail.com

Mvh
JP