Avatar billede danino Nybegynder
31. december 2008 - 13:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med opstart af pc.

Hej Alle

Jeg har nu haft min stationære computer i godt 3 år, og den har sådan set kørt fint. Imidlertid er den på det senere begyndt at opføre sig mærkeligt.

Når man trykker på "tænd"-knappen, går der ca. 1-2 minutter før den starter op. Efter nogle uger med dette problem, gik der ca. 3-4 minutter, og på det seneste ca. 5 minutter.

Desværre er problemet nu så stort, at den slet ikke vil starte op.

Er der nogen, som har en idé til, hvad der kan være galt?

Jeg gætter selv på, at der skal en ny strømforsyning i...

Jeg har et Lanparty bundkort fra DFI, hvor man kan starte computeren op ved at trykke på en knap på bundkortet - det har jeg selvfølgelig prøvet, således at jeg kunne konstatere, at der ikke er noget galt med den normale "tænd"-knap.

Håber nogen kan hjælpe?
Avatar billede computerlab Nybegynder
31. december 2008 - 14:30 #1
Ja, måske ny strømforsyning.

Er den ellers fri for støv?
Avatar billede danino Nybegynder
31. december 2008 - 14:34 #2
100 % fri for støv er en 3 år gammel computer vel aldrig, men jeg har da støvsuget den nogle gange. Der er lidt støv rundt omkring, som ikke kan gå af, medmindre man tørrer med en fugtig klud - hvilket jeg ikke har tænkt mig ;-)

Andre forslag?
Avatar billede computerlab Nybegynder
31. december 2008 - 14:54 #3
Det er rimlig ligetil at teste med en anden strømforsyning, så det ville jeg starte med. Ellers check RAM.

Giver den slet ingen livstegn? Lyde, diode blink?
Avatar billede danino Nybegynder
31. december 2008 - 14:56 #4
Jeg har nu testet psu'en alene - den starter fint op.

Når jeg tænder strømforsyningen sker der en af følgende ting:

1) Den grønne diode (som normalt tænder, når pc'en tænder) lyser eller
2) Computeren starter op i et halvt sekund, hvorefter den slukker.

Når jeg herefter prøver at trykke på "tænd"-knappen, sker der ikke noget. Heller ikke efter et stykke tid, som der plejer.
Avatar billede danino Nybegynder
20. januar 2009 - 09:01 #5
Jeg har nu købt en anden strømforsyning. Det virker sikkert nok. Læg du bare et svar.
Avatar billede computerlab Nybegynder
20. januar 2009 - 09:25 #6
Ja, det lyder som en PSU fejl, håber den nye virker.